Psykoanalys, anyone?

 

På tågplattformen beslutade jag att jag skulle äta bananen jag hade i väskan. Bananen var fin och rätt gul. Jag skalade bananen halvvägs och sedan såg jag mig omkring. Ett 20-tal personer fanns spridda på min plattform, på den mittemot flera hundra. Jag tittade på den halvskalade bananen. Därefter BRÖT jag av en tredjedel och med uppdragna läppar och blottade tänder BET jag HÅRT i bananen. Jag tuggade. Och tuggade. Bananen hade kunnat vara gjord av knäckebröd.

 

Jag avverkade bananen i tredjedelar på detta vis.

 

Tyder detta på att jag har hämningar? Kanske fobier? Av vilket slag månne?

Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

Jag hörde på radion för ca ett halvår att över 70% av alla kvinnor gör så där och en hel del män också (kommer inte ihåg hur många). Av männen var det mest bögarna som skämdes över att äta banan in public..

#2 - - Pruddan:

Solklart fall av bananofobi :-)

Verkar vara lite si och så med kommentarsfunktionen idag.

#3 - - Stattinskan:

... äsch då, du fick bara för dig att den skulle räcka lite längre på det viset ... :-D Slappna nu av och ät lite nötter istället... de går att dela så de blir två halvor. Kramen och skän kväll till dig!

#4 - - Beate:

Som tur är läste jag Egoinas mammas kommentar... för annars hade jag inte fattat. Har aldrig tänkt på det, men åt andra sidan äter jag inte bananer heller.

#5 - - marina:

Jag är lika bananfånig jag. Skulle aldrig ta en tugga av bananen rakt av, om jag inte är ensam såklart! :D

#6 - - Nanna Nilsson:

Ha,ha, hjärnspöken kanske, vi tror att folk bryr sej mer än dom faktiskt gör! Ha en skön kvåll! :)

#7 - - Jessi:

Lite samma fenomen när en del ska suga på en isglass... Men jag har varken banan- eller isglasshämningar!

#8 - - Fyrbarnsmamman:

Haha, tillfällig personlighetsstörning!:)

Kram

#9 - - 2BarnsMamman:

Precis så där känner jag också när jag äter banan! Visst är det väl konstigt!? Hoppas du haft en bra måndag! Kram

#10 - - 2BarnsMamman:

Precis så där gör jag också när jag äter banan offentligt - visst är det fånigt?! Kram

#11 - - Egoinas mamma:

Först läste jag inlägget ovanför, men sen så blev jag nyfiken på kommentarerna i detta inlägget som jag redan har kommenterat och nu när jag vill tillbaks till inlägget ovanför för att kommentera j.... blogg.se så vill jag skriva det här ifall blogg.se kluddar IGEN!! Jag blir GALEN!! Allt tar så lång tid och att uppdatera kommentarer etc när man är inloggad kan man ju bara glömma. Usch!! (Tack för att jag fick använda plats i din blogg för att få ut lite av min frustration!! HAHAHA!!)

#12 - - Bibban:

Bananer ska ätas med andakt..helt klart;) var det så du tänkte;)

#13 - - Britt:

Jag såg Viktoria Silvstedt äta banan i TV och efter det kan jag knappt äta banan utan att må illa ;D

Upp