Ensam morgonstund



En kopp kaffe i morgonstund, alldeles ensam utomhus, varför tar jag mig inte för detta hemma?

Svaret är väl ganska enkelt; hemma finns katter som kräver mat, diskmaskin att plockas ur, tvättmaskin att plockas i, eller om inte annat en morgontidning som vill bli läst. Kanske skulle jag klara av en stilla stund om jag la in det i dagsschemat?

Vi har inte bestämt vad som ska hända idag. Just nu är det sol, blå himmel och sval luft.
Allmänt | |
#1 - - TT:

Skönt att ni inte har det regnvädret vi har här uppe!

#2 - - Dubbelörnen:

Det här gör jag varje morgon... när det inte regnar förstås. Sitter ute o njuter, ensam med dofterna, fågelsången. Rent meditativt :).



Vi hörs när du är tillbaka! Köksmontören jobbar som en iller. Tusan så fort det går o nästa vecka är även vatten o el påkopplat. Och efter det, inte en endaste hantverkare kommer över tröskeln på evigheters evigheter asg



Kram

#3 - - Helena:

Underbart!

Håller helt med...varför gör man inte saker hemma som man unnar sig när man är borta? Hade också ett sådant moment idag. Låg i en hel timme och läste när jag vaknade, annars brukar jag studsa upp på 30 sekunder... Men så vaknade jag hemma hos mamma i Dalarna också, och inte hemma i Stockholm... Märkligt.

#4 - - ullrika:

tänk så här; om du gjort det hemma och oftare hade du inte njutit lika mycket idag!

#5 - - Jenny:

Gud vad skönt det ser ut..

#6 - - Egoinas mamma:

Låter underbart!

Upp