Presentförslag emottages tacksamt



Bästa vännens make, tillika äldsta sonens gudfar, fyller 60 år. Nästa lördag ska vi på kalas minsann. Födelsedagsbarnet vill på inga villkors vis ha kristallskålar eller vaser i present, utan upplevelser och konsumtion. Precis vad jag själv skulle vilja ha, med undantag för smycken.

Härmed ombeder jag er, kära bloggläsare, att inkomma med förslag på upplevelser och konsumtion, främst i Stockholmsområdet om det är ortsbundet. Luftballongfarande avverkades efter förra stora födelsedagen.
Allmänt | |
#1 - - Jess:

Nu är jag inte så hemma i Stockholmstrakten men lite tips, Whiskey eller vin provning, teaterbesök, en heldag med vänner (mat, upplevelse tillsammans) Spa-besök(finns väl ett fint gammalt i Stockholm om jag inte tar fel). Får återkomma om jag kan komma på något mer senare!

#2 - - ullrika:

vad trors om en fotosession och framkallning hos duktig fotograf? det blir ruskigt dyrt dock, vet ju inte er tillåtna budget.

#3 - - marma:

Tusen tack för omtanken men det har inte kommit fram något till mig. Jag vet sedan tidigare att det har varit dålig mottagning på mobilerna här på Falkenbergsbanan. Får hoppas mailet poppar upp när vi lämnar banan och kommer tillbaka ut på E6 igen.

Ha det bra!

Kramar/marma

#4 - - marma:

Förlåt, nu fick jag se.....

Adressen är tillrättad - hadetappat ett s./marma

#5 - - Tanten:

Upplevelse och upplevelse men ett järnspett är en stilren sak. Med ett sidenband runt och upplevelse blir det om man tappar det på tån. Det är dessutom något som förmodligen ni blir ensamma om att ha köpt.

#6 - - Egoinas mamma:

Konsumtion är kanske lättast? Gillar han något på systemet? Man kan kolla där med fint och gammalt, leta upp bakgrundshistoria etc, köpa tillhörande bok eller liknande. Svårt..



#7 - - Jessi:

Tja, nån whiskey/vin/öl-provning kanske beroende på vad han gillar. Själv ska jag ut imorron och köpa bebiskläder till en nyfödd liten täva! :)

#8 - - annebelle:

Om han gillar att äta så är brunch på Berns festlig och supergod i fin miljö.

Om han gillar bilar är ju en betald stund med en Lamborghini hur kul som helst och inte något man unnar sig själv kanske.

600 för en minirekonditionering, jag tror jag ska prova nästa gång!! tack för tipset!

#9 - - Mor Penna:

http://www.boka-upplevelse.se/



Där finns ett stort utbud, lycka till.

#10 - - Inga M:

<om flygning är populärt så kan jag rekommendera flygplansflygning med lärare på Bromma. Det fick gubben i present när han fyllde 50. Han fick alltså lite lätt instruktion av piloten och sedan fick han flyga en stund själv och sköta spakarna. Det var en stark upplevelse och sönerna fick flyga med.

Upp