Söndagmorgon hemma





Det är gott att vara hemma och att det är söndagmorgon. Speciellt gott är det att vara hemma eftersom Lillasyster hus- och kattvakt har gjort sin årliga välgärning, det vill säga städat stora delar av kök och vissa andra utrymmen. Kylskåp, ugn, skafferi, köksskåp. Inte bara det, hon har införskaffat en jättefin löpare till köksbordet och tagit in blommor från trädgården. Allt sådant som betyder så mycket, men som jag inte får ur mig under arbetsåret.

Tack snälla Lillasyster!

Jag har nu nybryggt kaffe, veckans tidningar och Lillkatten som sällskap i sängen. Maken försvann för en timme sedan till jobbet, något skulle fixas akut.

Det är gott med tysta morgnar i ensamhet ibland.
Allmänt | |
#1 - - Skatan:

"Det är gott med tysta morgnar i ensamhet ibland". Så sant som det var sagt ... men kanske inte hela tysta nätter. Fast sommarnätterna är ju underbara och en natt kan man ju alltid stå ut med. Nu skall jag läsa mer i din blogg så att jag får lära känna dig lite bättre. Hoppas vår söndag blir en skön sommardag! :-)

#2 - - Helena:

Låter som en underbar start på dagen... Morgontidning, en säng och en katt...vad mer behöver man?

#3 - - Dubbelörnen:

Välkommen hem! Låter som borta bra, men hemma bäst... :)



Kram

#4 - - Egoinas mamma:

Jag vill gärna låna din lillasyster! Kan man det? :D Hälsa henne och tacka från mig oavsett, hennes hjälp borde ju ge dig några minuter mer vi datorn oxå? ;D



Sv: Om sekter etc har jag svarat på din kommentar under samma inlägg. Detta ifall det kommer flera reaktioner som är okej att ha på samma ställe.



Skönt med dig att du växlar mellan att skoja och vara fullt allvarlig, jag gillar att växla! :D

#5 - - Tanten:

Kan man få låna en sån lillasyster?

#6 - - Kattmänniskan Herta:

Hur har det gått? Är alla katter hemma?

Upp