Diss 2!



Den minnesgoda läsaren minns kanske min diss av en av stadens optiker i början av månaden? Den som inte minns kan påminna sig här.

Den restnoterade uppsättningen kontaktlinser till dottern kom i fredags, försändelsen som skulle ha gått till optikern, men inte kunde stoppas av leverantören, så den kom hem till oss. En månad efter det som utlovades då jag bokade tiden, de kunde leverera linser före dotterns avresa till USA 8 dagar senare, sa de. På väg till Hellmans ikväll kvistade vi in till optikern för att lämna den senaste uppsättning och samtidigt få ta den tillbaka med hem, tillsammans med den första hemskickade uppsättningen som vi redan lämnat tillbaka för ett antal veckor sedan.

En stackars arbetande person fanns synlig i butiken medan minst 6 kunder stod och väntade, Hur turordningen egentligen gick vet jag inte, för plötsligt från att det var min tur, så var det inte det längre. Någon annan skulle diskutera om de här eller de där bågarna skulle fungera på det ena eller andra viset.

Till slut blev jag irriterad över avsaknaden av service och frågade om hon var ensam i butiken och informerade att jag gärna ville lämna deras försändelse, men också få kontaktlinserna till båda ögonen med mig hem. Dessutom hade jag litet bråttom. Halvljug, men jag ruttnade ur ett totalperspektiv.

Nu påbörjades i en hast ett letande efter förpackningen av de redan tillbakalämnade linserna. Den första stackaren rotade fram en annan optiker och ALLA skåp och lådor i vartenda rum rotades igenom, samtidigt som bågkunden stod och trampade. Och ångan började välla fram ur mina näsborrar. Linserna hittades efter en god stund i "returlådan", viskade optiker nr 2, i tron att jag inte skulle höra, och så försvann hon till sin kund och optiker nr 1 började förklara varför bågarna inte skulle fungera för bågkunden. I ögonvrån noterade jag hur en kund gav upp och gick.

Nu ruttnade jag totalt och slutgiltigt och meddelade:

-Kan jag få betala för dessa linser nu, eller ska jag bara lämna tillbaka dem och gå?

Kvitterkvitter, fick jag till svar från optiker nr 1, som väl insåg att jag spred åskmoln i butiken och att det var lika bra att bli av med mig. Linserna betalades och jag sa tack och utanför butiken sa jag till dottern och den som iddes höra:

-Aldrig mer XXX-Savers för kontaktlinser.

Man kan fråga sig varför jag bokade tid för dottern på denna butik från första början och inte den butik hon vanligtvis går hos men som har förtvivlat långa väntetider? Jo, jag köpte två par glasögon där för två år sedan när butiken var nyöppnad med en annan personal. Mitt inköp var då baserat helt och hållet på en testrunda bland stadens optiker; den som gav mig bästa servicen och bemötandet vid första besöket, den valde jag.

Det ser ut att ha hänt något på XXX-Savers sedan dess.
Allmänt | |
#1 - - Härligheter enligt Erika:

Vad tråkigt!!!=(

Hoppas de bättrar sig till nästa gång eller om ni byter opiker...

Vad bra att du känner igen den! Den är jättefin och jag har undrat.=)

Kramar Erika

#2 - - carro:

haha korsdrag?? :P

#3 - - TT:

Här beställer sambon linser på nätet, tack och lov.

Fast jag har ännu bara kommit till 10-kronorsbrillor från macken. :D



Det gick bra att jobba fast jag höll på gäspa käkarna ur led efter att ha behövt kliva upp så tidigt.

Räknar dagarna till nästa lediga period.... 9 kvar.

#4 - - carro:

haha guud va trög jag e xD jo jag vet jag SKA städa xD ja men precis!! hehe



#5 - - Inga M:

Förr godtog jag dåligt bemötande i butiker / restauranger, svalde och knöt näven i fickan. Det gör jag inte numera, jag säger ifrån och kan också direkt avsluta en pågående affär om jag är missnöjd med service.

#6 - - marma:

När det gäller linser har jag anlitat LensWay i flera år. Bestället på nätet ena dan, leverans i postlådan nästa dag med ett inbetalningskort! Inga konstigheter - tänk om allt i livet vore lika enkelt som hos LensWay.se!

Kramar/marma

#7 - - sabina:

vad irreterande förstår att du blev riktigt sur

#8 - - Sofia:

Usch, känner igen det där. Antingen upplever jag det du beskriver eller så hänger de över axeln och studerar och påpekar allt man gör. Drar mig allt som oftast för att gå till optikern.



Jag får alltid skoskav när sommarskorna åker på. Då vi gick så pass mycket i stockholm i helgen så blev skaven också desto värre.



Jag börjar jobba på tisdag nästa vecka och jobbar fram till mitten av augusti. Som du påpekar så skulle min ekonomi inte klara sig annars. Tidigare hade jag 10 mån hyra och då hade det kanske gått, men nu efter att jag flyttade (1 år sedan) så har jag hyra även på sommaren. Sen är det ju ett måste att ha en liten buffert över till året som väntar. Man vet ju aldrig vad som händer. Mamma och pappa har gjort klart att jag får klara min ekonomi själv nu när jag är utflugen. Men har jag gjort allt jag kunnat för att få jobb och misslyckats eller att något annat hänt så är jag säker på att de ändå ställer upp med hjälp. :)

Upp