Hitchcocks Rebecca



Filmen Rebecca visas på Svt kl. 22.30.

Jag såg filmen för första gången någon gång i 10-års åldern, sedan läste jag boken, och både boken och filmen har återkommit många gånger sedan dess. Jag kan tänka mig att filmen känns urgammal och tråkig för en ung tittare, men jag älskar den. Om jag inte somnar i soffan, så ska den beskådas ännu en gång.
Allmänt | |
#1 - - Beate:

Konstigt... den enda Hitchcock filmen jag minns är "The Birds". Kan fortfarande se vissa scener av den. Rebecca har jag aldrig hört talas om... avsaknad av allmänbildning... som vanligt ;-)

#2 - - Lena:

Go kväll vännen,

Missade totalt filmen. Spelade backgammon med grannen och vann biokväll med middag samt en tur till en jazzfestival.

Kramis

#3 - - anna:

åh, det där var den första bok jag läste på engelska, sen har jag läst den på svenska med. EN riktig klassiker!

#4 - - Barnens Hjältar:

Åh, jag gillar med gamla filmer.. fast jag föredrar svenska och då ramförallt de med Eva Dahlbäck..hon var min idol när jag var tonåring :-)

#5 - - carro:

aa men precis :D den ligger MITT I solen hehe :D så kanske inte så konsigt xD

#6 - - Inga M:

Bilden ser bekant ut men jag kan inte minnas att jag sett film eller läst bok. Sen hoppas jag att hela sommarens tv-utbud går i repris. Vi är just nu inne i en riktig sällskapsjuka - matvrak - period! Det blir alltså noll tevetittande, vi bara pratar och äter.

#7 - - Katinka:

Ååhh ja, den kommer jag ihåg. Tyckte den var mycket otäck i yngre år....

Upp