Inte så att jag vill skryta



Jag hade tänkt börja min sommarsemester igår, men det fanns saker och ting som inte var slutförda och som är mina projekt, så jag har jobbat idag och jobbar hemifrån i morgon. Ett av projekten är ett internationellt sådant som vi fick SIDA-medel för att genomföra. Jag skrev största delen av ansökan, har jobbat med att etablera kontakter mot de länder som är aktuella, och håller som bäst på att sy ihop delar av säcken. Jag har gjort ett bra jobb och jag känner mig både nöjd och belåten.

Då kan ni tänka er min ilska då en avlägsen kollega som förväntas bidra till projektet och sagt sig villig att göra det meddelar att han inte tänker göra det minsta lilla utan ytterligare ersättning. Han tänker då inte göra något på sin semester och då rakt inte det jag bad honom om. Däremot är han redo att ta emot en hel del av fördelarna, men ingen input kan vi vänta oss från honom.

Jag kan tala om att den grabben tronar mycket fint på min skitlista just nu.
Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

Låter frustrerande! Och sen måste jag säga att jag blir MER och MER nyfiken på dig, vad du egentligen håller på med och vem ANNE är!! :)

#2 - - Znogge:

Sådant ska man säga redan från början och inte ge sken av en annan inställning. Irriterande men inte ovanligt tyvärr...

#3 - - Anonym:

Ja det är du som är Anne! =)

#4 - - Lena Svensson:

Det låter ju inte kul med en sån arbetskollega. Jo vi ska åka till Frankrike den 14/7 och bara njuta. ha en go kväll

Kram lena

#5 - - Anonym:

Avsaknad av social kompetens finns det något som heter./Herta

#6 - - Tanten:

Trist, jag antar att du inte heller jobbar på semestern bara för nöjes skull utan för att det är nödvändigt.

#7 - - Inga M:

Man kan ju undra vad som ligger bakom ett sånt plötsligt avståndstagande. Känner sig kollegan utnyttjad av någon annan? Det låter i alla fall ojuste att hoppa av så där i elfte timmen!

Upp