Litteraturgåta



Kära inom litteraturen välbevandrade vänner,

Vad har herrskapet här ovan med Hornsgatan i Stockholm att göra?

I vanlig ordning belönas och föräras första rätt svar med stora virtuella applåder från oss alla.

Edit: Det är inte helt uteslutet att det kan finnas flera svar som kan vara rätt på denna luriga gåta, men ni ska ju veta vilket svar jag tänker på!

Edit 2: Ledtråd till Katinka: "Nix. Ingen scensättning av Hamlet på Hornsgatan".

Edit 3: Notera alla, jag säger "herrskapet", vilka är det?
Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

Dödningeskallen dog efter att ha blivit stångad av en elefant i sidan, han dog alltså av ett horn i sidan, därav Hornsgatan... (näää, jag vet ej) ;D

#2 - - katrin:

nope de bajsar.. måste re-install-a de när jag kommer hem -.- meeen men

#3 - - Eva (igen!):

Ingen aning - och jag är för trött för att komma på något kreativt och bra förslag... :-))

Sv: Cocktailtomaterna har jag köpt i ICAs delikatessdisk. De är från den där firman som säljer oliver och tapas och sånt, minns ej vad de heter. Liten, platt och avlång förpackning.

Det ska du absolut testa!

#4 - - Katinka:

Nää, ingen aning. Folkoperan ligger väl på Hornsgatan? Annars känner jag inte till Stockholm överhuvudtaget måste jag säga.. Är det någon iscensättning av Hamlet?

#5 - - Herta:

Kom nyss hem från jobbet och har jobbat hela dagen. Orkar inte.

#6 - - ullisar:

har det med Stieg Larssons böcker att göra? låg inte Millenium-kontoret på Hornsgatan? och döskallen är väl att författaren är död. kanske?

Upp