Man tager vad man haver



Måltidslösningar kallar sig företaget som säljer färdigrätter till matbutikerna. För mig är måltidslösningar en kompakt och komplett historia. Du är hungrig, eller i alla fall inser du behovet av föda efter flera timmars shoppande och provande av kläder, och här har du lösningen på det. Valet på lösning i mitt fall blev en kräftstjärtsallad med pasta och ägg som såg väldigt god ut.

Jag släpade mig tillbaka till hotellet med shoppingkassar, brännande fötter och lösningen på kvällens middag att intagas slappt tillbakalutad i hotellsängen med en amerikansk sitcom på TV.

Jodå. Allt var frid och fröjd tills jag inser att denna min måltidslösning saknar det mest elementära; bestick!

Skandal och elände! På rummet är det enda verktyget en kaffeomrörare i ultratunn spånskiva. Inte orkade jag släpa mig ner till receptionen för bestickslån heller. Ett tappert försök gjorde jag med kaffeomröraren, men hastigheten som jag fick in pastaskruvar och kräftstjärtar i gapet var så frustrerande långsam att jag gav upp.

Jag åt med händerna. Det går det också. Litet ovant var det för all del, men vad ska man göra i ett nödläge? Man får ta det man har!
Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

HAHA! Back to basic, grottmänniska! :D

#2 - - Eva:

Oj, ja jag vet ju hur det var när jag försökte äta med pinnar första gången. Jag var vrålhungrig och blev skitförbannad för att jag inte fick i mig någon mat. Och vanlig bestick fanns inte.

Men... jag hade nog ändå gått ner i receptionen om jag var dig :-) Ha en trevlig kväll!

#3 - - Herta:

Nöden har ingen lag.

#4 - - Katinka:

Men vad har du shoppat då? Nyfiken i en strut liksom...

#5 - - Pia:

Kul att du kikade in hos mig!! :o)



Ja, det där med brist på bestick är skitjobbigt.. men du löste det!! ;o)

Upp