Rektorer förväntas öka betygsgenomsnittet



Enligt Sörmlands Nyheter är Nyköpingsstudenternas betygsgenomsnitt lägre än det nationella. Nästa läsår kommer större krav ställas på programrektorerna för att råda bot på denna saken. I mina öron låter det litet vanskligt att fokus ska ligga på rektorernas ansvar för att studenternas dokumenterade betyg blir högre. Inte att studenterna faktiskt har presterar bättre.

Kanske litet Sim Sa La Bim och woops! så var betygen högre?
Allmänt | |
#1 - - jayne:

hm... man undrar VAD rektorerna ska göra för att eleverna ska lyckas mer... och vad har de inte gjort idag?

Fast... klart att rektorer KAN ha med resultat att göra... de har ju hand om resurserna... men å andra sidan så finns det inga pengar så... inget stöd och mindre lärare...dvs hur blir betygen då???

#2 - - Katinka:

Definitivt! Vilken märklig tankegång.



Men vad kul med skorna! Vilken modell köpte du?

#3 - - tess:

Hon tycker ju så.... Man ska gilla läget och man ska respektera hur andra vill ha saker gjorde... men vem fan ska respektera mig å min vilja? Nej du Anne man ska förinta sig själv å bli någon man inte är för att passa in. //Tess

#4 - - annelie:

aa alla är olika och tycker olika saker är kul att titta på :)

#5 - - tess:

Hon finns på öppenvården. Ja hon e skum eller så e ju jag skum. Men allvar så är hon säkert bra men hon förstår inte mig.... de e bara så. Visst ska man bryta mönster men man kan inte bli någon man inte är. svårt att förklara här... å när ja säger de elelr säger ifrån tycker ju hon ja blir arg... vilket jag inte är för då har hon inte sett mig arg. Å andra sidan har hon hjälpt mig oxå men de på avd va bra mycket bättre kan ja säga.... men men....



Å mina tankebanor är svåra att bryta.... har ja sagt hela tiden.



//Tess

#6 - - Beate:

1. Hit med en Dumbledore bara!!!

2. Har frysit hela dagen och har fortfarande inte tinat upp helt trots att jag hade varit förutseende nog att sätta vinterutstyrsel på mig. Hade dock inget paraply, vilket var lika bra, då allas Titan för 98:- kronor gick sönder i blåsten. Huvan på jackan dög inte den heller, då den blåste av hela tiden. Å nu är det 6 plusgrader. Suck :-(

#7 - - TT:

Jeop... Bishops ligger numera i gamla Stadskällarens lokaler.

#8 - - katrin:

yeeppp de e plats!



okej 8-) smart (y)

#9 - - Kattis:

Åh, jag har ju inte kommit ut till er....det är ju sååå långt.

Och idag tordag så stack jag och hälsade på IKEA istället.

Kvasten funkar ju inte, hahaha

KRAM

#10 - - nexa:

Tja, det vore väl för mycket begärt att dagens ungdomar skulle behöva PLUGGA för att få högre betyg? Det verkar som att de får världens curlingresa genom skolan nu jämfört med för bara 10-15 år sedan när jag själv gick i skolan.. Eller har jag missuppfattat läget? Det verkar som att alla får individanpassade scheman och allt möjligt ju.. /Nexa

#11 - - Lena:

Go kväll vännen,

Tassar in så här sena kvällen för att önska frun en underbar dag imorgon.

Kramis

#12 - - Bea:

Hoppas du får en trevlig helg :)

#13 - - Tanten:

Med tanke på den grad av subjektivitet som fortfarande präglar betygssättningen kan jag inte annat än hålla med dig.

#14 - - tess:

Man borde kanske lägga krutet på lärarna och eleverna. Rektorn kan ju som sagt inte trolla... å denne är ju sällan eller aldrig med i undervisningen... //Tess

#15 - - Eva:

Ja vad ska rektorerna kunna göra? Under alla mina år i skolan såg jag knappt skymten av rektorn...

Bor du i Nyköping förresten?

Sv: Jo, jag fick en del bud på lägenheten först men sedan stannade allt av på en alldeles för låg nivå. Mäklaren hade ju värderat min lägenhet ca 300.000 kr högre. Så det är lite fult det där med "lockpriser". Mäklarna sätter ut låga priser för att locka folk till visningarna, sedan vill man ha igång budgivningen. Nu har vi satt ut ett nytt s k "acceptpris" och idag får jag besked om vi har en köpare eller ej. Vilken tur att jag inte redan köpt en annan lägenhet, för det här gick trögare än väntat...

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

#16 - - Princexswe:

Men vad är det som är så hämskt med att eleverna får betyg lite tidigare så man inte först när man är i gymnasiet upptäcker att nån inte kan tex läsa. Då är det på nåt sätt lite för sent. Ju tidigare man upptäcker brister i inlärning desto bättre. Betyg redan i grundskolan behövs. Ha en skön fredag. Eva

#17 - - Princexswe:

Men vad är det som är så hämskt med att eleverna får betyg lite tidigare så man inte först när man är i gymnasiet upptäcker att nån inte kan tex läsa. Då är det på nåt sätt lite för sent. Ju tidigare man upptäcker brister i inlärning desto bättre. Betyg redan i grundskolan behövs. Ha en skön fredag. Eva

Upp