Adventskalender 2009: Superhjältekul


Bild: Svt

Vad tror vi då om årets julkalender?

Superhjältekul? Hur låter det? I tiden? Töntigt?

Eller håller vi benhårt fast vid Teskedsgumman fortsatt? Eller Broster, Broster? Den i julgransplanteringen omkringcyklande gravida Claire Wikholm? Eller är det Mysteriet på Greveholm eller Pelle Svanslös som är den absoluta favoriten?

Ärligt talat. Jag kommer nog inte att titta.
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Inte jag heller basta

#2 - - TT:

Det var länge sen jag tittade på adventskalendern men Teskedsgumman fick jag på DVD för några år sedan, den är fortfarande favoriten!



Vi får nog inget kött från den älgen för det var grannlagets älg som gått in på "våran" mark.

#3 - - Therese:

Tittar nog med barnen åtminstonne första gången, sen får vi väl se om jag står ut :)

Min absoluta favorit är nog Trolltider.(Som barn i allafall)

Kram

#4 - - Daniel:

Teskedsgumman eller Sune...



annars får de va.

#5 - - Margaretha:

Nix....jag passar också.....

Teskedsgumman kan man gott göra en nyinspelning av....

Kram på dig

Margaretha

#6 - - Ragnvi:

Morning! I år kikar jag nog inte på kalendern...fast kanske första avsnittet ändå...kanske har den redan börjat?! Annars är jag barnsligt förtjust i allt vad kalendrar heter...fniss!

Tänk..jag o magen kom ändå iväg o åt lite julmat i lördags! Jippi!

Kramen!

Ragnvi

#7 - - FOTORUM -:

heheja :$

jag tar en sak i taget så de blir nytt ganska ofta, men nu ville jag ha lite vinte/jul tema ;D haha KRAM



skulle du kunna tänka dig att rösta på mig HÄR.. http://feliciaholmgren.blogg.se/2009/november/borja-rosta.html#comment om du gillar min blogg!:* jag är nr 7, PUSS

ps. skulle bli as glad!!

#8 - - ullisar:

du glömde den bästaste: Trolltyg i vinterskogen! - eller vad den nu hette?

#9 - - Britt:

Det var når år sedan jag tittade på julkalendern även fast jag vet att det underlättar i mitt jobb om jag vet vad det handlar om. Så låt oss forska i hur jag tittat på julkalendern genom åren. Jag såg delar av Lasse-Majas jul för tre år sedan, Allrams höjdarpaket för 5 år sedan, Håkan Bråkan året innan och Julens hjältar 1999,Pelle Svanslös 1997 och Sunes Jul 1991 och före det var det Staffan och Bengt 1984 och året före såg jag Lillstrumpa och syster Yster och före det var det 1977 och alla år före det från Teskedsgumman. Pust!

#10 - - Myaraq:

Göööörtöntigt.



Det var bättre förr!

#11 - - Jess:

Barnen ska väl titta så jag får nog se lite. Första avsnittet vill jag se i alla fall. Har totalt missat vad julkalendern skulle handla om så det var bra att du skrev om det så jag är lite uppdaterad.

sv: Köksmöblerna är i furu men är gamla så de är mörka i färgen.

#12 - - Laila:

Jag lär väl titta lite grann eftersom Fredrik vill se.

Förra årets (Skägget i brevlådan) var vare sig han eller jag så himla förtjusta i.

Idag ser han fram emot att se SilverSara och StålHenrik. Dom har funnits som barnprogram tidigare. Man får väl se vad man själv tycker sen...

#13 - - tess:

Nej inte jag heller... kan säga att jag inte sett många kalendrar de sista åren fast jag har barn. De e sååå dåligt... fattar inte vad det är som e fel... de e så konstigt varje gång eller så e de jag som e rejält konstigt.



//tess

#14 - - Beate:

Viskar: har aldrig tittat på julkalendern...

Upp