Gissningstävlingen

 

Bild 1. Självklart var detta en återvinningsenhet. Inte klurade jag ut vad som förväntades gå i de olika luckorna, men i den röda låg allt möjligt,  i den blå hörde plast, metall och drickakartonger hemma och uppenbarligen hör papper hemma i den svarta luckan.

 

 



Bild 2. Visst fyller de röda räckena en funktion som ledstång eller fylleskydd, men vad de faktiskt är är värmekällor! Element i en något annan form.


 

Bild 3. Denna anslagstavla används för schemaläggning av ett antal högskolekurser och program. Jag som älskar post-its (som används här) tyckte tavlan var underbar.

 

 

 

Bild 4: Detta var den svåraste som det verkade, för ingen kunde se att det var en underbensprotes!

 

 

 

Bild 5. Spolmasken Ascaris (som det faktiskt står på burken) finns hos olika värddjur, bland annat människa. Masken kläcks i tarmsystemet, passerar tarmväggen och med blodet transporteras den till lungorna, hostas upp och sedan via matstrupen far den ner i tarmarna och maskäggen bajsas ut. Masken kan trivas riktigt bra i tarmarna, bli stor som en stor daggmask och även om det inte förekommer så ofta i länder med god hygienstandard så kan den ta slut på folk (allt detta visste Jezz utan blogg).

 

Jag har alltid fascinerats av tanken på att kräka upp en sådan där maffig historia!

 

De som hade mest oväntade förslag var Beates förslag på bild 4 som "bakterieomvandlare" (vad det nu är) och Jess förslag på samma bild som "lustgas för barn, möjligen kråkor". Hur kan en protes uppfattas som detta?

 

Hursomhelst, bra jobbat alla! Klapp, klapp, klapp!

 

Allmänt | |
#1 - - Britt:

Hahaha och jag som trodde benprotesen var en slemsug....

#2 - - Beate:

Ha, ha, ha... oslagbart. En protes... i Djurgårdsfärger med fåglar på... nej, det hade jag nog aldrig gissat. Moderiktigt är den ju NOT.. ungefär som jag då;-)

Jess och min tolking tyder iaf på en livlig och framförallt konstig fantasi (måste vara fåglarna;-))

Tack för länken. I owe you one;-)



Svar: Det var på samma ställe fast för två år sedan som jag visade upp fötterna. Den här gången var det "fotografiskt" korrekt (från ifjol). Delta i några roliga fotoutmaningar! Det är skoj, man lär sig nå't och blir inspirerad... men framförallt kan man introducera "nya idéer", vilket den "tekniska" fotovärlden så väl behöver. Strunt i dottterns kommentarer.

#3 - - Gun:

Hahahaha! Benprotes! Vad kul. Men den där masken får du gärna sluta prata om!

#4 - - Jess:

En benprotes, snacka om att man var långt i från verkligheten! hahaha

Masken = urk!

#5 - - Inga M:

Om man verkligen vill gå ner i vikt så tror jag att en sån där mask skulle kunna vara lösningen. Min man brukar i alla fall efterlysa en sån i sina värsta efter-god-mat-ångest-stunder.

Upp