"Jeez, honey - wax much?"



Alla ni som, liksom jag, hade den (tvivelaktigt?) goda smaken att se Sex and the City - the Movie, minns säkerligen Mirandas otuktade bikinilinje vid poolen i Mexico. Nedanstående replik ska ha blivit en av filmvärldens mest (harkel...) citerade:

"Jeez, honey - wax much? If you let things go on like this, you won't even be able to find it."

Hursomhelst. Utan att avslöja min källa så kan jag rapportera att om man har för avsikt att åtgärda denna typ av växtlighet så är det inte lämpligt att litet tanklöst vifta runt med en Bic-hyvel och krafsa litet här och där. Resultatet kan bli...mindre lyckat, stickigt och spretigt. Om man säger så.

Men som sagt, källan för denna information kan vara trygg - my lips are sealed.
Anne skönhetsbloggar | |
#1 - - Åsa:

Annars kan man alltid göra en inbakad fläta framtill. Då sticker det inte ut på sidorna......=)

#2 - - Myaraq:

HAHHAHAHAHHAHAHAH ÅSA!!

#3 - - Gun:

Hahahaha, men det växer ut snart, så kan du vaxa då.;D Eller göra som Åsa föreslår, hahaha!:)

#4 - - Filippa:

Sv: jag skulle tro att svt kommer att sända tredje säsongen av true blood i höst eftersom det varit en sån succé i sverige precis som i USA där tredje säsongen går nu i sommar :D

#5 - - Renee:

Jag har inte sett filmen, men tipset att fläta är väl inte så dumt.

Sv: ormar är vidriga, har sett två huggorm på tomten i år, bebisormen flyttade jag på, högt skrikande för att jag tyckte det var läskigt.

#6 - - Selma:

Klåda är bara förnamnet, har jag hört.

#7 - - Jess:

Hahaha, Åsas kommentar!

Nä, detta ovälkomna hår, man blir lite trött...

#8 - - Linda:

Hahahaaha! Älska SATC och älska dessa vansinniga citat som etsat sig fast. Härlig blogg!

#9 - - LORISSALOVEBOMB:

Jag försökte spara ut ett riktigt krull, en buske, efter att sedan jag fick kroppsbehåring levt i tron att man MÅSTE raka sig och plötsligt insåg att det var hemskt onödigt.



Till min besvikelse visade det sig att jag har väldigt blondt och rakt hår. Det blev ingen burrig buske; det blev ett blondt pipskägg... Jag höll ut i ungefär 6 veckor innan jag insåg att jag inte ens har ett litet självfall. SPIKRAKT! Jag sörjer fortfarande...

#10 - - sara:

Den scenen är grymt roligt! Älskar sex and the city.

Upp