London-rapporthopkoket från dag 2



Dotter, Kompis E och Maken begav sig mot Emirates Stadium för fotboll runt lunchtid. Han som hänger ut ur ryggan är en oskyldig medföljeslagare. I Arsenalutstyrsel.



Vi tog oss en gemensam pitstop på Starbucks dessförinnan.

Den som vill får gärna gissa på vad som finns i den gula byggnaden med din fina reliefen som skymtar bakom min frappuchino!

Sonen och jag begav oss ned för Regent Street och sedan en avstickare på Carnaby Street innan vi kom till Piccadilly Circus.


 

På Piccadilly Circus åt vi vår lunch vid Eros fötter tillsammans med ett antal språkreseungdomar med mat från samma gourmetrestaurang. Jag säger inte vilken.

 

 



Vi träffade Terminator och han sa inte mycket alls. Näää, han var så tyst, så tyst, så sonen tröstade honom med litet handhållning.




På Covent Garden blev det pitstop igen, litet vin och läsk denna gång.


 

Nästa pitstop blev nere vid Themsen. Vattnet är inte rent men det finns hundägare som tycker att jyckarna gott kan dricka av sörjan.






Mulet på ena sidan och solsken på andra sidan. Vi krossade floden över Millenium Bridge, den som vreds sönder och samman i senaste Harry Potter-filmen.




Att stå i evighetslång kö till London Eye sa vi nope till. Dessutom var jag kissnödig.




 

Darth Vader uppskattade texten på sonens t-shirt från David & Goliath:

 

Come to the dark side - we have cookies

 

 

När vi kommit så här långt var vi redo att sätta oss på marken och inte röra en fena mer. Men vi pallrade oss till Charing Cross tunnelbanestation och åkte "hem".

 

 



Under resan pratade jag bort en stund med en mycket trevlig kvinna som börjat jobba som operationsbiträde på en förlossningsavdelning och hon hade en del förslag inför morgondagen



.


Middag blev italienskt eftersom pubarna envisas med att de inte serverar mat till sällskap med minderåriga.





Inte mig emot, cannelonin var mycket god.




Nu blir det kraschlandning i sängen tills John Blund anländer. Killen här ovan håller sig förhoppningsvis på avstånd från mina drömmar.
Anne reser | |
#1 - - Herta:

Kul att läsa om DIn resa. Verkar regelrätt likt lite äldre tonårsföräldrars.

#2 - - Bara Jag:

Sicken massa olika figurer och personligheter ni träffade på er stadsvandring :-)

#3 - - Ama de casa:

En fin dag för turistande. Jag tror det är herrarnas omklädningsrum i den gula byggnaden!

#4 - - Jess:

Men vilken mysig dag! Ska fundera på vad det är man ser i bakgrunden.

#5 - - Beate:

Jättekul att följa i dina fotspår i London. Man längtar ju nästan. Grabben din är också mycket lik dig. Coolt med långt hår. Är lite svag för killar med långt hår;-)

I den gula byggnaden finns Starbucks - skulle jag gissa;-)

#6 - - Britt:

Jag älskar också din sons T-shirt...vill också ha en sån.

Upp