Självklart fikades det i Eskilstuna





Nio mil i bil utan en fika på det är ju helt uteslutet!

Café Tingsgården, alldeles vid åkanten i Gamla Staden i Eskilstuna, är en gammal Anne-favorit. Miljön och de hembakta bullarna, kakorna, pajerna och mackorna med handskalade räkorna; det är grejer det! Dagen till ära blev en vaniljbulle uppäten, en vaniljbulle av storleksklass "mättar en hel familj i Biafra".

Visst är jag snäll som testar och rapporterar om de bästa caféerna och fikaplatserna? Att jag uppoffrar mig så?

Men så är jag en lojal sort, ställer alltid upp för de mina.
Anne fikar | |
#1 - - Bibbi:

Låter och ser ut som om det cafét behöver ett besök till. Ska se om jag kan övertala familjen att ta en tur till Eskilstuna under sommaren.

Kram

Bibbi

#2 - - Selma:

Det är så skönt att ha dig. När ger du ut boken? "Anne fikar sig genom Sverige - tips för den sugne"?

#3 - - Ama de casa:

Tack snälla du för dina uppoffringar :-)



Ser ju hur mysigt ut som helst där!

#4 - - Myaraq:

Anne fikar är faktiskt en bra kategori. En av de allra bästa i HELA bloggosfären,.

#5 - - Dubbelörnen:

Jag gick ju förbi där!! Vi måste ha varit där samtidigt :D

#6 - - Gun:

Jättesnällt av dig! Och en speciell kategori har du för det också, Anne fikar.:)

#7 - - Åsa:

Så snäll.. du behöver inte hjälp i ditt fikarapporterande? jag känner att jag kan ta åt mig liknande uppdrag om det gynnar mänskligheten

#8 - - Jessi:

Vi har massor av fik här i Lisch, bara att komma hit.

#9 - - Ulrika:

Det är ju viktiga fakta du kommer med, mycket matnyttigt! :D Det uppskattas! Det här fiket såg ju supermysigt ut, riktigt äkta och genuint! Att det är hembakt utgår jag ifrån! :D

#10 - - Znogge:

Ett sådant ljuvligt café kan man inte bara passera!

#11 - - Anna ..dansar in:

Men men men..jag vill oxå..

#12 - - Petra:

Vet hut kvinna att du visar dessa smarriga saker.

#13 - - Afrodite:

Åh, vad du är snäll som gör såna uppoffringar! =)

Kan du göra någon uppoffring på något av mina närliggande fikaställen oxå...snälla? =) Lite långt för mig att fara till Eskilstuna liksom...=/

#14 - - Mia systeryster:

Ett cafe´helt i min smak. Bra att du uppoffrar dig till att testa, så vi vet;)

#15 - - Jess:

Vilket mysigt café!!

#16 - - Laila:

Ser underbart ut! Självklart ska jag ta en koll på det finska bageriet. Kul!



Rumpan gjorde en kolioskopi, ja.

Men sen bidde det opertion för en vecka sedan av sprickor i tarmen (analfissurer). Så därför är jag inte riktigt i fas med min bakdel igen. ;-)

#17 - - Herta:

Himla tur att vi har Dej och Dina turer vida kring för a tt besöka och testa fikaställen. Har DU funderat på att kontakta lokalblaskan hemma och få bli fikatestare i sommar, i närområdet. Kanske skall vi föreslå Dej?

#18 - - Inga M:

En osjälvisk insats som förtjänar allt beröm! Vi läsare borde skramla ihop till Dina fikapengar, det är väl det minsta man kan begära av oss.

Upp