Undrar om Gudrun heter Maria i andranamn?




Jag skulle inte tro att antikvarie Gudrun på Nyköpingshus är så jätteimponerad idag. Låt vara att hon och det nyöppnade Kungstornet på Nyköpingshus är förstasidesnyhet, men den som satt bildtexten var nog inte riktigt vaken när texten gjordes.

Gudrun heter nämligen Anselm i efternamn och inget annat.

Tänk om Maria vore mellannamnet och Gudrun velat använda initialen i detta sammanhang?

Allmänt | |
#1 - - Selma:

Då hade hon haft problem.

#2 - - Bara Jag:

Man kan ju hoppas att hon får en ursäkt och tackar för att hon inte heter Maria :-)

#3 - - Åsa:

Vilken fantasi du har! Jag skulle aldrig ha kommit på tanken =)

#4 - - Myaraq:

Hahahahahah. Helt underbart namn.

#5 - - Afrodite:

Och jag fattar inte...=( Men så är jag ganska trött efter en hel syster-dag...(skyller på det)...=)

#6 - - Afrodite:

Men åhhhhhhh....vad tog det? 30 sek. ???!!!

HA HA HA!!!

#7 - - Suss:

HAHAHAHA, vilken felskrivning och vilken otrolig koppling du gör. Jag älskar ord och ordvrängerier!

#8 - - Jessi:

Hahahahaha! Det hade ju varit klockrent. :) Om jag hade hetat Anslem i efternamn hade jag använt min M-initial jämt, jag har ju faktiskt en.

#9 - - Jess:

Hahahaha! :)

Tur hon inte hette något på M! ;)

#10 - - Anonym:

Jo jag såg det, förstasidan och allt. Lite klantigt. Personligen så tycker jag, vilket retar mig, att man kollar stavning lite för lite idag i tidningarna t ex. Dessutom anser jag att många är för dåliga på att hantera svenska språket.

#11 - - Carita:

Ännu ett asgrav. Underbara du!!

#12 - - Inga M:

Oj, vilket ovanligt namn! Det är mycket man ska vara tacksam för att man inte har.

Upp