Fotografiska och Nick-check!


Vi hade faktiskt planerat dagens besök till Fotografiska Museet sedan länge, jullovets familjeutflykt. Vi var på plats vid 11-tiden och då fanns det parkering utanför, ingen kö in och inte tjockt med folk. Utställningen som vi så länge sett fram emot var Nick Brandts foton av afrikanska djur, fotograferade osentimentalt men konstnärligt på nära håll. Fotona är mer av porträtt än rena iakttagelser.



Dotterns favoritbild var den drickande elefant.



Den dammiga elefanten och den förkalkade fladdermusen var några av mina favoriter (fast egentligen gick det inte att välja). Yngsta sonen hade också fladdermusen i topp tillsammans med ett schimpansporträtt.



Maken blev så kär i detta lejon att han tog med sig det hem.

Ja, inte originalet men poster och ram så den kommer upp omedelbums. Han funderar på om vi skulle kunna åstadkomma ett liknande porträtt av Fluff, om vi fick låna Carolas fläkt vill säga.

Äldsta sonen har inte tingat för någon favorit men han tyckte mycket om utställningen. Det sa han.

Efter detta åt vi på kulinariska Kungshallen, alla kunde äta mat från den världsdel de ville. Min Chicken Vindaloo var f-n så hot, men jag ut upp den. Vi shoppade runt en liten stund, Kreatima, Akademibokhandeln, Shock, SALT, kaffe på Elias Café på Drottninggatan (suveränt kaffe på det stället) och slutligen en Brownielängd från 7Eleven som fick följa oss hem. En vända till De Luxe Musikaffär vid Fridhemsplan senare åkte vi hem, belåtna med dagens övningar.
Annes familj | |
#1 - - Beate:

Oj vad ni hann med mycket. Vad gäller utställningen så håller jag nog med yngsta sonen: fladdermusen var bäst!

Å visst är det kul att man får fota på Fotografiska, ja egenligen inte om msn tänker på namnet...

#2 - - Dubbelörnen:

ÅÅåååhhh så ni var där... djupsuck



Vill också ha bilder fr utställningen, ska kolla på hemsidan ;).

#3 - - Laila:

Ja men visst är det en helt otrolig utställning?! JAG tyckte så mycket om massor av dessa vackra foton. Sonen fastnade för den förkalkade fågeln som satt på en gran. Jag håller med din make. :-)



Du... Ha ett jätte fint nyårs firande och så önskar jag dig allt gått för det nya året ♥

#4 - - Inga Magnusson:

Denm missade jag när jag var i huvudstaden senast och det berodde på att jag fastnade för en annan fotoutstllning; Modernas.



Det ser ut att vara fina bilder och jag ser fram emot att få se en sån här stolt profilbild på Fluff.



Gott Nytt År!

#5 - - Jessi:

Snygga bilder! Ser fram emot Fluff-bilden då... ;)

#6 - - Selma:

Det är tur det går att fotografera digitalt och att man inte längre måste framkalla för att se hur det blev om han ska fånga katten vid fläkt ...



Gott Nytt År!

Upp