Bananer?!?!

Två yngre män samtalar på tåget.

Man1: Vad önskar du dig då?

Man2: Det finns ett riktigt schysst rakset på NK. Borsten är i grävlinghår och det är några hyvlar till och en ställning. Riktigt klassiskt! Fast, den kostar tre bananer!

-Bananer?!?

Vad är det för valuta???

Mobilbloggat
Anne tjuvlyssnar | |
#1 - - Gun:

Det var ju otroligt billigt. Tre bananer kostar ju inte mycket alls..

#2 - - Selma:

Jag skulle slagit till och köpt ett helt lager.

#3 - - Beate:

Om jag hade varit kille och ville ha grävlingshår i fejset hade jag också köpt ett antal "set"...



PS. Pannor har jag ju hört talas om som betalmedel men bananer... DS

#4 - - Åsa!:

Djungelvaluta?

Jag vet inte om jag skulle byta en enda banan mot grävlingshår iallafall, men då gillar jag ju frukt...

#5 - - pelle:

HAHAHAHA! Typiskt Göteborgare (om man får lov att säga så). De har sitt egna lexikon som de jobbar efter ;P

#6 - - Bibbi:

Aldrig hört uttrycket förr. :)

#7 - - Jess:

Hahahaha!

Tre kronor, tre miljoner eller? ;)

#8 - - Heffler:

Nåt som man kan handla för på ett skalbolag kanske? :O

#9 - - ullisar:

Grävlingar är tydligen alltid dom så får dela med sig till "riktiga" rakborstar har jag förstått?

#10 - - NAISY- Anna i landet Upp och Ner:

Hmmm...kan ju betyda precis vad man vill!

#11 - - Britt:

Aldrig hört om den valutan...kanske som Heffler skriver en valuta intjänad på skalbolag?

Upp