Valborgsmässoafton




Låt vara att min första kyss, smaksatt av Wrigleys Spearmint, inträffade Valborgsmässoafton 1974 (en kille jag varit förälskad i hela det läsåret!), men trots det har jag inte haft mycket till övers för eldande, körande och vårtal någonsin. Åren i Uppsala var ett kapitel för sig men på det stora hela en parentes. Och som det sett ut har min bristande entusiasm förts över på resten av familjen.

Å andra sidan har hur mycket trädgårdsavfall att hantera, kanske skulle vi ha en egen eld i kväll?

Och natt... och säkert tills i morgon också....

-Happy Valborg till er alla!
Allmänt | |
#1 - - Therese/zill:

Som boende i Gbg numera, så skulle jag inte kunna gå till en brasa hur mycket jag än hade velat. För dom kör inte med det här nere. Här eldar dom på Påskafton istället.

Men, eftersom jag nu bor i Gbg så har jag ju Chalmers cortége att roa mig med. Och det kan vara ganska kul att sitta på en gräsplätt & skratta åt fyndiga cortégeinslag, om vädret är fint. Ska bara jobba lite först.

Ha en bra Valborg, med eller utan eld.

#2 - - Znogge:

Valborg i Lund var absolut inte fel men alla andra år där vi på hemmaplan stått och frusit vid bålet har varit så där...



I år hoppar vi alltså över den lilla detaljen!



Trevlig Valborg!

#3 - - Jess:

Här firas det inte heller speciellt mycket men det är skönt att vara ledig! :)

#4 - - Beate:

Håller med Jess! Men elda upp allt bråte! Då slipper du iaf att köra det till återvinningsstationen. Lagligt är det också!

Ha en bra Valborg du med!

Upp