Prinsessan Anne!

Hörrni, Victoria och Daniel,

Jag hoppas och tror att ni har valt det kungliga och internationellt gångbara namnet Anne till er dotter! Anne Alice... inte Sibylla, men något annat. Astrid kanske? Litet allitteration så där! Ni har ju en syssling eller pyssling till morfadern i England, så då vore det väl trevligt att ta upp namnet även här i Sverige?

Jag ser fram mot konseljen och som ni säkert redan vet så kommer jag med stor glädje att ta emot uppdraget som gudmoder.
Anne guidar Victoria & Daniel | |
#1 - - Znogge:

Kan också tänka mig att bistå. Kanske som expert inom pedagogiska frågor...

#2 - - Beate:

:-)))

Nu gillar jag faktiskt namnet Anne. Men tyvärr tänker jag alltid på princess Anne i England. Då hon ser ut som en häst minskas min entusiasm för namnet dock en aning;-)

#3 - - Inga Magnusson:

Anne hade gått och en dela av de andra Du föreslog. Alice och Ingrid var nog mina favoriter. Jag är så gammal och fördomsfull att jag tillåter mig att tycka att en svensk regerande drottning kunde ha fått heta något svensk-aktigt åtminstone.



Drottning Estelle låter i mina öron som en seriefigur ur en tidning eller någon från Stjärnornas krig

#4 - - Irrhönan:

Var 17 fick de Mary ifrån?

#5 - - Herta:

Haha nej inte gammalmodiga namn.

#6 - - Suss:

Inte för att jag bryr mig särskilt mycket, men funderade på namn gjorde jag ändå. Jag hade hoppats på Mary och i skrivande stund vet jag ju att det kom med på fjärde plats.

Upp