Jetlag eller inte?

I lördags eftermiddag var jag hemma igen för några dagars landning. Och tvätt. Och förberedelser. Då hade jag rest i kanske 21 timmar från Taipei via Amsterdam till Arlanda och blev sedan mött för hemtransport på centralen. Väl hemma somnade jag i soffan redan vid 16-tiden fast det märkte jag då inte själv... Sov i 14 timmar tills igår morse. Efter pyssel och jox hela dagen igår var jag i säng runt 21.30, sov tills jag vaknade för en timme sedan. Skulle tro att det är mer pga jetlag än att jag är färdigsoven. 
 
 
Att vara hemma är skönt även om jag haft en fantastisk tjänsteresa plus några dagars turistande. Jag lägger nog upp några bilder i ett eget inlägg.
 
Nu kom jag precis på en sak. Jag funderade på vad det är många verkar kalla jetlag igår. Eller skriva det som. De skriver "jetleg", inte "jetlag". Språkpolisen har talat.
| |
Upp