Lunch, shopping och lägenhetsnycklar

Dotter och jag sammanstrålade i Norrköping i förmiddags. Vi började med lunch på Brasseriet och därefter inköp av nya "arbetskläder" till den unga kvinnan som nu ska börja sitt första jobb. Till min förvåning (och stora glädje) så blev det i princip bara plagg från FilippaK som föll i smaken, somligt på rea och somligt till ordinarie pris. Hon kommer att se mycket businesslike lemmetellja! Själv cashade jag in presentkort på MakeupStore och köpte mig två nya läppstift.
 
På kvällskvisten möte vi innehavaren av den lägenhet dotter hyr tills vidare i Göteborg för överlämnande av nycklar. Jag kan då inte tänka annat än att hon haft makalös tur med bostaden. Blir hon kvar i Göteborg på längre sikt kan hon i lugn och ro köa för lägenhet och intresseanmäla sig för nybyggen.
| |
#1 - - Elisabeth/Örnen:

Fantastiskt att inte bara greja första "riktiga" jobbet men även ha turen att få en bostad som "håller" för ett bra tag framöver.

Stort grattis än en gång :)

Svar: Ja, visst är det roligt! Det är nervöst och stressigt innan allt är klart, men är man om sig och kring dig, håller huvudet kallt och hoppas på litet tur- så verkar det kunna gå bra.
annnne.blogg.se

Upp