Göra handväska av katten?

Jag tänker inte länka för jag vill inte bidra till mer uppmärksamhet kring personen, men via FB har jag precis läst om en protestlista mot en holländsk konstnär. En holländsk konstnär som dödar djur i konstens namn. Hon gjorde sig en handväska av katten, stoppar hamstrar i bollar, kopplar radiostyrning till marsvin och skickar kycklingar genom dokumentförstörare.
 
Ska man tro på det?
 
Finns det så galna människor? Som dessutom presenterar detta och kallar det konst!?!
 
Och jo, det är frågan om en yngre kvinna.
| |
#1 - - Znogge:

Galna människor finns tyvärr och man slutar aldrig att förvånas...

#2 - - Britt:

Har inte Internet alltid haft dessa djurplågare? Katter i flaskor och annat elände har kablats ut i 20 år. Allt för uppmärksamheten.


Svar: Jag kommer ihåg Bonsai Kittens, jag fick mardrömmar av dem. Men detta ska vara en fullt aktiv "konstnär" som testar olika varianter av upplägg, 31 år gammal, hur sjukt som helst.
annnne.blogg.se

#3 - - Herta:

Många konstnärer idag sysslar inte med konst. De sysslar med uppmärksamhet. Tyvärr.

#4 - - Ullrika:

Men det här låter helt sjukt?! Kan det inte vara så att hon tar redan döda djur? Inte har hon väl ihjäl dem för att göra konstverk av dem?

Jag blir både arg och ledsen när jag läser sånt här, men samtidigt kan jag inte riktigt tro att det är på riktigt?!

Svar: Tyvärr så hade en del av hennes "visning" av sig och sin konst bestått i en Youtube-film som visst tydligt visade hur hon gick tillväga. Jag vill inte heller tro på sådant här, men det dyker ju upp galningar hela tiden, som "Skelettkvinnan" som var på löpsedlarna igår... Fast där var det väl "bara" frågan om brott mitt griftefrid som det verkade initialt...
annnne.blogg.se

#5 - - Suss:

Jäkla dårar som sysslar med sånt!

#6 - - Inga Magnusson:

Helt sinnessjukt, både skelettdamen och de här s.k. Konstnärerna som använder djurkroppar för att väcka uppmärksamhet.

Upp