Novemberläsning

Nov 2008 : Edward Finnigans upprättelse, Roslund & Hellström
 
Nov 2009: Kalla det vad fan du vill, Marjaneh Bakhtiaris
 
Nov 2010: Det blödande hjärtat, Andrew Taylor
 
Nov 2011: Paganinikontraktet, Lars Keppler
 
Nov 2012: Eldvittnet, Lars Keppler
 
Inte så att man kan anklaga mig för att läsa tung litteratur direkt men så läser jag böcker enbart för avkopplings skull numera.
 
Oftast.
 
 
| |
#1 - - Znogge:

Varför ska man läsa tung eller så kallad "fin litteratur"? Det har jag gjort så det räcker i mina utbildningar.

Nej, läsning ska vara lustfylld, underhållande och avkopplande! Då är den som bäst.

Svar: Så sant, så sant, jag läser för mitt höga nöjes skull på fritiden också.
annnne.blogg.se

#2 - - Irrhönan:

Har nyss läst ut "Niceville" och innan dess "En man som heter Ove".
Nu stundar Håkan Nesser, minns inte vad boken heter men den handlade om London.

Svar: Inte en enda av dem har jag läst, rekommenderar du dem?
annnne.blogg.se

#3 - - Herta:

Tung litteratur skall man inte läsa, om man har annat viktigare för sig. Jag läser ingen tung litteratur, ja möjligtvis fackliteratur åt visst håll då.

#4 - - Irrhönan:

Niceville var ren underhållning - en historia om svarta och vita i 60'talets USA.
Ove gillade jag väldigt mycket. Också beroende på att en bloggvän skickade den till mig för att hon trodde att jag skulle tycka om den. :-)
Håkan Nesser gillar jag vanligtvis - den heter Himmel över London tror jag, och jag har precis börjat...

#5 - - Suss:

Och då undrar jag: Hur var Keplers senaste? Ska jag läsa den? (Stavar de med 2 P? Det har jag missat i så fall och ändå har jag den första).

Svar: Tror inte den behöver vara ett måste på listan, för otäck, för hemsk, inte OK språk...
annnne.blogg.se

#6 - - Ullrika:

Undrar också vad du tycker om sista Kepler? Jag lyssnade som ljudbok och... tja... det är ju ingen "fin" litteratur på nåt vis dom där. Det är orgier i blod och otäcka människor. Fast så tittar jag ju inte på skräckfilmer heller. Tur att jag lyssnade och inte läste kanske: då kunde jag ju inte skylla på att jag inte orkade läsa vidare...

Svar: Jag har inte kommit längre än 1/4 ännu och det är gränsfall till om jag ska fortsätta stundtals... Jag tycker inte om att bli skrämd och den här bygger ju så totalt i hemskheter, den enda bok som gett mig detta obehag tidigare är Mankells "Villospår". Men, jag läser nog klart denna, med betoning på "nog"...
annnne.blogg.se

#7 - - Inga Magnusson:

Bra att du skrev omKeppler, då ska jag inte läsa honom. Var just på väg att köpa en bok, men gillar ju inte äcklig skräck

Svar: Ja, det var så jag tvekade när jag skulle öppna dörren och ropa in katten ett par kvällar... Men så är jag ju lättskrämd... Men, boken är sgs färdigläst, helt OK story men jag räknade ut alldeles för tidigt vem som var mördaren. Man har väl läst ett antal deckare vid det här laget.
annnne.blogg.se

#8 - - Landkrabba:

Jag har aldrig fattat tycke för sådant man "ska" och "bör" läsa. Tunga klassiker är inget för mig. Just nu är det senaste boken av Läckberg som ligger på soffans armstöd, lite lagom enkelt att läsa i lite då och då när bebis tillåter...

Upp