Remsornas tid är all

Sl har slutat sälja remsor. Remsorna som har varit så bra för oss som inte åker varje dag, för besökare och...ja, det har säkert varit bra för andra också.
 
Nu har SL Access-kort. Kort som laddas med pengar. Det gjorde jag igår. Sen kom jag på; hur mycket har dragits på kortet när jag rest? Jag har ju inte sagt något till någon!
 
Tack Tanten i Pressbyrån som talade om att mitt kort var förinställt på två stämplingar per resa! Hur det nu gått till...
 
Värre blir det när jag ska åka för fler stämplingar, då vet ju inte kortet om det inte.
 
Ptjaaa... Jag vet inte vad jag tycker om alla nymodigheter.
| |
#1 - - BP:

Du är inte ensam om att stå som ett levande (!?) frågetecken. En kvinna på Roslagsbanan var lika förvirrad som du idag - å konduktören kunde inte svara på hennes frågor heller.

#2 - - Laila:

Jag har just själv upptäckt det där. Å jag fattar ingenting! :-O
Svärmor stod på tre kuponger för en resa och då var det inom Södertälje....
Men om man nu som jag varierar? Då fick jag förklarat för mig att jag ska in till biljettluckan och ändra om antalet. Men hallå? Kan jag få tillbaka min remsa NU! :-(

Upp