Hemma och borta

 
 
Jag är hemma igen efter fyradagars jobbmöte i Bryssel, tom i EU-parlamentet var jag på möte, men det är skönt att vara hemma, så klart. Musslor har jag ätit, våffla på gatan likaså och en farlig massa gott kaffe har jag fått i mig.
 
Äldsta Sonen och kompisen verkar ha fått tag på en suverän lägenhet i centrala Boston med egen takterrass. Vad gör det väl då att den kostar? En minipenthouse måste få kosta.
 
Nu soffslappning med ett glas rött, litet helg måste jag också få hinna med.
| |
#1 - - BP:

Ja det verkar då inte gå någon nöd på dig - förutom att du sällan bloggar och nästan aldrig kommenterar längre - ja det lider ju inte du av förståss;-)
Men jag skulle nog också prioritera musslorna och att kunna "spankulera runt" i EU högkvarteret. Synd bara att det ligger i Bryssel, som jag inte gillar som stad - förutom musslorna då.

Svar: Bloggtillvaron är inte som den var, men faktum är att jag har en blogg på jobbet! En som blev den mest lästa av jobbloggarna direkt. :)
Bryssel ÄR en skum stad, jag såg inte mycket av den mer än hotell och kansliet och parlamentet då. Och så var vi till en bank.
annnne.blogg.se

#2 - - Herta:

Men vad spännande. För sonen alltså. Hur länge blir han borta? När åker du dit?

Svar: Han blir borta tom juli, vi tänker oss att vi åker runt midsommar, 1.5-2 v.
annnne.blogg.se

#3 - - Suss:

Häftigt med lägenhet i centrala Boston? Låna för en bloggträff kanske???:-)

Svar: Bloggträff på takterassen skulle kunna vara något! ;)
annnne.blogg.se

#4 - - Inga M:

Boston och Bryssel - mycket resande blir det!

Svar: Ja, är man uppryckt med rötterna som barn, så kanske det blir så! ;)
annnne.blogg.se

#5 - - Britt:

Lill-Lördag! Det trodde jag folk slutat fira.

Svar: Man får passa på och fira när tillfällena bjuds. :)
annnne.blogg.se

#6 - - Znogge:

Mycket resande i din tillvaro. Trevligt men kan vara gott att sjunka ner i soffan...

Svar: Jo, men det blir mest av slaget resaresaresa och soffasoffasoffa, var allt det andra ska in vette sjutton...
annnne.blogg.se

#7 - - Herta:

Trist att jag missar detta Suss. Jag kan inte komma förrän framemot hösten.

#8 - - Landkrabba:

Har aldrig varit i Bryssel (eller Boston) men musslor gillar jag!

Upp