"Årets roligaste bok"?

 
Om inte den här boken om En man som heter Ove tar sig under andra halvan, så kan jag inget annat än fråga vilken idiot det är som kallat den Årets roligaste bok!
 
Halvvägs är den inte det minsta rolig, Ove är inte det minsta underhållande i sin tjurighet (med ett annat språk hade det kanske fungerat) och storyn är ju ganska så förutsägbar. Litet lätt kan jag intressera mig för hur han kommer att misslyckas med de olika självmordsförsöken, men egentligen tycker inte jag att det är ett ämne att roas av.
 
Nåja. Diffrent strokes for diffrent folks.
| |
#1 - - Anonym:

Intressant har det varit att följa er USA-resa på Facebook. Fast jag har lagt ner Det egna facebookandet nu. Orkar inte hålla igång både där o på bloggen så då väljer jag bloggen. Det blir ju länkat inlägg härifrån till FB, det får räcka.

Ove-boken har jag fått tips på förut, att läsa efter hundraåringen som jag läser om nu. Kanske en ide.

Svar: Jag verkar då vara en sådan Motvalls kärring när det gäller böcker (kanske dags att skriva en bok om griniga svenska tanter!?!). Hundraåringen tyckte jag var rolig fram tills han klev av bussen vid Byringe station, sedna tyckte jag att jag läst resten av resan i andra böcker (Forrest Gump tex). Ove-boken läste jag klart i morse. Litet rar var den mot slutet, men jag tycker inte om språket, han (författaren) anstränger sig alldeles för mycket med sina liknelser. Inte det minsta underhållande.
Sålunda tyckte jag. :)
annnne.blogg.se

#2 - - Inga M:

Ja ha.... det var ju jag som skrev kommentaren ovan! Jag har inga ambitioner att vara anonym. Slarvade bara med att skriva i adressen

Upp