Vad har du i din handväska?

Ni vet hur veckotidningar som Amelia och Tara brukar ha uppmaningen att läsarna ska skicka in innehållet i sina väskor till en slags fototävling? Jag tycker om att titta på dessa bilder och se om någon har något oväntat i sin väska. Alla saker är så fint uppradade bredvid varandra och väskan ligger litet käckt öppet.

Nu på morgonen, efter att det tog 5 minuter att hitta nycklarna, beslutade jag mig för att gå igenom innehållet i min väska. Jag tömde innehållet på mitt skrivbord. Rakt upp och ner bara.

Oj då!

Jag skrattade så tårarna rann och astmamedicinen borde ha åkt fram.

Vill ni se?

OK.

Gör er beredda!

Aldrig förr har ni sett något liknande!

Får jag be om högsta möjliga tyssssstnad......

Här kommer det....

Nu....










Ja. Detta är således innehållet i min väska för närvarande. Smink, nagellack, pärlplattor, flera uppsättningar nycklar som jag inte ens vet vart alla går, busstidtabeller, trosskydd (jo! de är oanvända! Även om det ser annorlunda ut!), skarvadaptor till projektor, plånbok (någonstans), panodil, pennor, skräp, dagstidning, pappersnäsdukar, kanske finns där några krukväxter och musfällor. Svårt att avgöra. En stor svart knapp. Dosan till jobbets bankkonto.

Någon som slår detta?
Allmänt | |
#1 - - Kattis:

Hahahaha, det ser ut som mitt innehåll, hahaha.

Ska se vilken väska jag ska tömma. ;D

Ja, lite ordning kanske det är på mig ibland.......har bara tagit 3 månader, daaaa.

Ha en skön dag!

KRAMAR

#2 - - Lena Svensson:

Hi Hi , det är just därför som jag inte har nån handväska, min såg likadan ut :) Tack för att du la till mig:) Ha en underbar dag

Kram lena

#3 - - Natasha:

Haha, jag gör nog inte det. Min handväska är så himla liten, så jag har snarare ett annat problem, nämligen "hur ska allt det där stoppas in?".

#4 - - tess:

GAPFLABB de där såg ut som mitt innehåll ha ha ha....



Ja du myror de har förföljt mig i alla hus ja haft... TRE.... så ja fortsätter kampen.



//Tess

#5 - - Laila - En ödmjuk jävel:

Haha! Ärligt talat så trodde jag - i min enfald - att de flesta andra hade välorganiserade väskor!

Tack! Vi ÄR flera som har kaosartade väskor!



Kram!



P.s Vågar jag säga att din är värst?

#6 - - TT:

Öh, nu blev jag stum!!

Haha, jag tycker min är rörig men din slår min med hästlängder!

#7 - - Afrodite:

Hahahaha...jisses vilket kaos! Jag som trodde att jag var värst! Men du ligger nog bra till för att slå alla rekord faktiskt. Funderat på Guiness Rekordbok...hahaha! Thank's for sharing! Modigt! =)

#8 - - Eva:

Nja... min väska ser väl ungefär likadan ut... :-(

Men nu tänkte jag byta till min "vårväska", så det blir liksom automatiskt att jag gör en liten rensning :-)

Ha en trevlig kväll!

Kram,

Eva

#9 - - Inga M:

Ha ha... det var modigt av Dig! Jag hade aldrig vågat! Precis som några andra här så¨tror jag ju att det bara är min väska som är kaos och ett slags förvaringsplats för allehanda nostalgi. Men vi är alltså många drabbade. För visst är det så att man drabbas av stökig väska! På Kurt Olsson-manér så gör den sig sån. Det måste vara så för vem har någonsin frivilligt och medvetet ställt till det så här i sin väska??? :-))



(Jag har numera endast en pytteliten väska som går att knäppa runt midjan när ryggen börjar säga ifrån!)

#10 - - CLARA:

Tack, tack! :)

#11 - - Jessica:

Tack för ett gott skratt! Tycker också att de där bilderna från tidningarna ser lite arrangerade ut, så här ser ju en riktig väska ut!!! Ha en härlig dag!

#12 - - Anna:

Himmel Anne är du inte klok..va hela halva kökslådan i väskan rent av..nä...jag döööör himmel så rolig du är.Du vet här är det ordning och reda..min handväska är försedd med fack..där har jag allt med mig som jag behöver..ja precis som du..fast..kanske på ett annat sätt liksom..men jag är full av beundran..att du klara av att ha det så..du är go du..kram på dig..tokAnne :D I like you.

#13 - - Malin:

LOL, shit, det där var verkligen MASSOR ;)

#14 - - Kamilla:

Underbart Medsyster! Det värsta är att jag glömmer bort mig i affärer hela tiden. Häromdagen slängde jag upp väskan på disken på Lindex. Öpnnade upp dragkedjan så hela härligheten visades upp. Men det var inte det värsta, utan när jag tog upp plånboken så följde en tandläkarkallelse OCH en binda med upp på disken. (tack och lov även den oanvänd...). Ha en bra fredagkväll! Kram Kamilla

#15 - - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

ungefär som det brukar se ut i mina väskor =)

kram

#16 - - Herta:

Min handväska är radikalt förminskad innehållsmässigt. Detta pga ont i ryggen. Man kan inte släpa på allt även om det finns många bra att ha saker. Har en kollega som tex har skiftnyckel och en mejsel för alla eventualiteters skull.

#17 - - vivan:

Synd att jag inte fotade min väska...före städet före påsk!!! Aja,aja...vad det såg ut!!



Men du vinner iaf!!



kramen!

#18 - - Lady Delight:

Wow, det där var inte illa! :O

#19 - - Beate:

1. Skrattar högt åt din "morotsgymnastik" och förklaringen av hur en morotsformad kropp ser ut.

2. Fortsätter skratta åt innehållet i din väska. Jag kan inte slå dig (på långa vägar), men mitt innehåll kommer snart på bloggen ;-)

#20 - - Barnens Hjältar:

Åh, jag vågar inte ens öppna min :P

Jag har för det mesta klarat mig utan väska i livet för att jag alltid tappar bort dem. Hr kört med kontokort och leg i fickan ungefär. På senare tid har jag haft behov av att släpa med mig lite större saker och därmed skaffat en stor fin väska ..Inte bra..Nu är den full med massa saker som jag egentligen inte behöver och resultatet har blivit ont i axeln :P

#21 - - Barnens Hjältar:

Var tvungen att kolla ...hittade allti väskan utom plånbok telefon och nycklar

Uppdaterar mitt inlägg med en bild alldeles strax :P

#22 - - Katinka:

Haha.. nej, det där kan jag definitivt inte slå. Jag har en ganska ordningssam handväska i jämförelse faktiskt.

Kul med din dock!

#23 - - ejmis:

Du slår mig i alla fall! ;)

#24 - - Lisa:

Helt underbart! Skrattade gott!

Min handväska är helt ordentligt organiserad tills någon säger: Har du en penna? Jo, den finns där men då uppstår problem... allt blir tokrörigt!!!

Kan inte förstå varför män är så förundrade över kvinnors handväskor...

#25 - - Lisa:

Helt underbart! Skrattade gott!

Min handväska är helt ordentligt organiserad tills någon säger: Har du en penna? Jo, den finns där men då uppstår problem... allt blir tokrörigt!!!

Kan inte förstå varför män är så förundrade över kvinnors handväskor...

#26 - - K a r o l i n a:

Haha, jag tror ingen slår detta faktiskt :P Jag byter väska hela tiden så jag kan inte göra detta nu :P

#27 - - Ulrica:

asg Underbart... jag vågar inte ens tänk på om jag slår detta. Fantastiskt!

#28 - - Lissen:

Hihi, du slår många av Taras läsare med hästlängder.

Jag vågar inte titta in min,L!

Ha en skön lördag!

#29 - - Tesstamente:

VAAAA?! Går du runt med en resväska eller?! Du har mer grejer i din väska än jag äger, hahahha!

#30 - - purplerain:

Garv!! Jag har nästan aldrig väska. Äger inte heller nån börs. Men jag känner ändå igen mig. Det blir lätt så att man samlar på sig. Bra att ha liksom. Men tugnt.

#31 - - Klimakteriehäxanx:

Usch, törs inte kolla - det KAN tänkas att jag åtminstone är en värdig utmanare.... :-D

#32 - - Jenny:

Rolig grej och helt normalt kaos!

Det verkar vara flera som känner igen pinsamheten i att hiva upp en binda på typ en disk när man ska betala, och sen har förpackningen legat länge i väskan så den blivit skrynklig...

#33 - - Liene:

haha oj, jag brukar bara ha idrotts eller danskläderna om vi har den dagen i skolan, mascara om jag inte hinner ta på mig det påmorgorna, busskort, mp3 och batterier till det. Så tomt är det men det är jag glad över.

#34 - - NC:

Sv: Hahaha, ja det var minsann något unikt! Kanske borde få mitt innehåll att se mer ut som ditt? Kram ;)

#35 - - Malin:

Sv: väskan är gjord av fuskläder och är 24 cm X 18 cm. Så dessa mängder får du inte i. :)

#36 - - fresh&clean:

hej!



Ny har delar av detta inlägg publicerats på fresh&clean!



kram

#37 - - katrin:

vilket drygt inlägg du fick på f&c :S

#38 - - Egoinas mamma:

OJ!!! ;D

#39 - - Nina:

Haha gud,det var inte lite grejer..

Behöver du en ny väska kan du använda rabattkod ST523 på bringster.se före sista december så får du 5% rabatt. Varsågod..! :)

Upp