Vildsvinsjakt i natt



Kollega S hade haft vildsvinen på besök i trädgården i natt. En stor del av gräsmattan hade bökats upp till 30 cm djupa fåror. Åtminstone sa S att de var så djupa, kanske är det med vildsvinsbesökta som med storfiskare? Hela dagen har han planerat vilket välkomnande han ska ge dessa vilda grisar i natt. Jag föreslog en högtryckstuta (som man har med sig i sportsammanhang) så S kilade iväg till Teknikmagasinet och köpte en. Sedan var det tal om smällare och raketer. Hagelbössor. Transistorradion och högtalare. Allt medan S ska sitta i sitt lusthus och spana ut i mörkret.

På eftermiddagen konstaterade jag att det antagligen blir som med Pettsson och rävjakten. Inte så mycket bevänt med det hela.
Allmänt | |
#1 - - Lena:

Go kväll,

Jo jag hörde om 6-åringen. Det var för djävligt. Men med min kollega var det ömsesidigt och inget tvång. Det var hon själv som tejpade igen munnen. Så ingen mobbing utan ett bus som två småtjejer gjorde tillsammans.

kramis Lena

#2 - - Herta teknikgalen:

Jag rattar min egen bil...har inte hunnit boka någon annan...en röd sak med lite roligt inuti.

#3 - - TT:

Ja, dom brer ut sej här i landet dom rackarna.

Utanför Sura finns en rejäl koloni som bökar runt, han borde ta dit en jägare som skjuter av lite.

#4 - - Tanten:

Han är så lik maken Pettsson.

Upp