Anne skönhetsbloggar-skänk sommarfötterna en tanke nu!

 

 

 


Den uppmärksamme läsaren har nog koll på att fötterna som placerar denna eminenta kvinna på jorden har en tendens att vara torra, fnasiga, spruckna och många gånger sådana att jag knappt vill ta i dem med tång. För att inte leva ett helt liv med äckelfötter har jag sedan i våras skänkt dem en omgång Scholls superduperextraintensivkarbamidkrämsbehandling nästan varje kväll med acceptabelt resultat.

Så tänkte jag.

Ombyte förnöjer.

Och nu har Lisens bivaxsalva stått där den stått i över sex år (ja, sedan bästaste ALO och jag var på Garden Spa på Rosendahls trädgård en kväll i oktober 2004), så kanske är det dags att förbruka den.

Jag kan informera att efter sex år är det varken ringblomma eller eterisk olja det doftar om denna organiska produkt utan mer en lukt som påminner om härsket fett.

Om det är denna "mognadsprocess" som är mirakelorsaken vet jag inte (eller om bivax trots allt innehåller naturligt konserveringsmedel?), men på fyra kvällars insmörjning kan jag konstatera att jag har rosa fötter! Det cirkulerar blod i dem och jag kan se det utan att titta på ett gråvitt lager av torr hud! Det är fantastiskt!

Så därför vill jag dela med mig av denna glädje och samtidigt påminna er om att sommaren är här snart nog. Ta och fixa fina sommarfötter nu, så kan du njuta av dem längre!

Att Lisens Organics har bommat igen nyligen är trist (hon har annat än salvkokeri att pyssla med numera) men än så länge verkar salvan att gå att få tag på hos återförsäljare.

Fast antagligen inte av årgång 2004....
Anne skönhetsbloggar | |
#1 - - Inga Magnusson:

Berätta hur det går med fötterna! Mina har också börjat bli fnasiga och torra. Jag behöver tips på något bra, som helst inte luktar härsket förstås.

#2 - - Selma:

Mina fötter har mer sega än torra förhårdnader. Kommer tillbaka på ett par dagar efter behandling. Surt.

#3 - - Myaraq:

Hahaha, trevlig frukostläsning.. :D



#4 - - Britt:

Bivaxsalvor finns ju många andra och det brukar vara bra för fötterna. Jag hade ett otäkt sår under foten en sommar och köpte på Apoteket en bivaxkaka som fick sitta fast under foten till den lossnade. Då var såret läkt. Luktade honung om foten. Fungerade som Compeed ungefär. Har ingen aning om det finns fortfarande för det här var för 15 år sedan. Den var stor och jag klippte den till en passande form.

#5 - - Emma says style, love & rock and roll.:

haha allt som luktar illa är inte dåligt med andra ord ;)

#6 - - Jessi:

Mina hälar har oxå en tendens att spricka, framför allt på sommaren. Tack för tipset!

#7 - - Inga Magnusson:

Tackar för tips.

De olika länderna i mitt inlägg är Sverige, Tyskland och Norge. Vi är internationella i vårt umgänge här uppe i skogarna! ;-).



Men allvarligt talat så ger det intressanta diskussioner och ibland överraskande med jämförelser av hur olika politiska skeenden har påverkat respektive länder. En person här han lång erfarenhet av utlandstjänstgöring och en annan har haft sin mamma boende i forna östblocket samt många år i Australien. Så sammantaget blir det vida vyer att svepa över. Väldigt spännande egentligen.

#8 - - Herta:

Ush dessa fötter. Det håller inte många dar i taget. Jag har en kräm som jag lånar av mannen som heter något som jag inte kommer på just nu men der är jättebra.

#9 - - Beate:

Ooops - inget bäst före datum där inte. Bara den funkar så.... Dessutom är det fyra plusgrader ute och det töar för fullt så sommaren är snart här. Bra Anne med framförhållning;-)

#10 - - Irrhönan:

Eftersom jag har gått hos massör sen före jul så känner jag ett ansvar inför honom att ta hand om mina fötter.... Jag menar, hur kul kan det vara att ta tag i mina torra, hårda, spruckna hälar? Visserligen dränker han dem i olja, men det hjälper inte i längden.



Jag skulle kanske prova med bivax? Blir det bättre ju mer härsket det blir, menar du ? ;-)

#11 - - Landkrabba:

Kanske skulle testa någon bivaxsalva då... Jag har också torra och hårda fötter, brukar använda fet fotcreme från Th Body Shop. Som du sa om Scholl, acceptabelt resultat. Men den luktar gott i alla fall!

#12 - - Ana:

Den bästa fotkrämen för mig är en kräm från ACO som är avsedd för insmörjning av intimare kroppsdelar. Rosa plastub. Direkt efter bad, på med en vit socka i 10 min (för att inte kleta ner mattorna), KLART. Skojar inte, den är bäst.

Upp