Oj...!

-Hur många dagar har det gått sedan jag bloggade sist!?!
 
Inte så att jag inte har tänkt på det, men dels är det som Herta säger; mobilbloggning via mobilen funkar av någon anledning inte, dels har jag haft "ursäkter" som att datorns laddare har varit på vift i huset och så har jag haft en bra bok att läsa. Och så har jag bara somnat i soffan på kvällarna....
 
Men så här är aktuellt status:
 
 
Ute är det vinter på riktigt. Mycket snö som vi fått skotta för hand på kvällarna när vi kommit hem och idag är det kallt, -18°. Fast katten gick ut hon (obegripligt).
 
 
 
I onsdags var jag på jullunch på Fotografiska Muséet och sedan fick vi en guidad tur av David LaChapelle-utställningen. Lunchen var trevlig och det intressantaste med den var att det rådde så helt skilda meningar om maten, någon sa att det var den bästa varianten på julråvaror ever och någon annan att det var inte vad man förväntade sig av en jullunch. Jag åt av maten och hoppade över ägget som var kokt till 63° som skulle knäckas över sill- och potatisröran.
 
Fotoutställningen var mycket intressant. Kitschig, smaklös, sevärd, färgstark, tankeväckande och kommersiell. Guiden vår grupp hade verkade göra sin första guidning, men någonstans ska man ju lära sig.
 
 
 
Jag mötte maken och äldsta sonen för hemfärd vid Globen en kvällskvist och kunde bara njuta av anblicken av den upplysta sfären och alla ljusdekorerade småträd, jag älskar blingbling!
 
 
 
Jag har ätit olika slags lussebullar i veckan. Från Vete-Katten, Le Violon Dingue, Waynes och Kringelgården. Alla smakade de bra men den från Waynes hade mandelmassa i russinhålen. Jag kan inte bestämma mig för om det var bra eller inte.
 
Vad mer? Julkalkonen är beställd, dörrkransen köpt men ännu inte dekorerad och upphängd, julklappsplanerandet i full fart och i veckan ska jag till The English Shop vid Medborgarplatsen och köpa puread pumpa. Och sist men inte minst; jag kommer att vara ledig från 21 dec till 6 januari- Wohoooo!!!
| |
#1 - - Ingela:

Fy, vilken fascinerande men hemsk tavla. Vacker och konst utan tvekan men jag skulle bli rädd hemma om jag hade den på väggen...

#2 - - Znogge:

Kan tänka mig att det är en intressant utställning på många vis...

#3 - - Beate:

Bra, nu vet man vad du har haft för dig de senaste dagarna. Gloven får MVG likaså fotoutställningen. Det där med matkommentarerna är intressant - känner igen det från mitt jobb. Tack och lov att man har olika smak!
Snöskottningen är ju urk, men ni måste ju liksom komma ut från landet... till stan.
Långledigt, härligt. Tror jag satsar på det jag med.

#4 - - Herta:

Kul att höra att du är igång fast du inte hinner med bloggen. Själv har jag inte bloggat så ofta. Har oskrivna material från helgen som just tagit slut, kanske kommer det.

#5 - - Suss:

Jag har inte heller bloggat ihjäl mig på sistone, men jag har huvudet och neråt, fullt med äckligt snor, så jag är hur trött som helst. Ork som blir över används i julklappsrummet....viktigt!

#6 - - Selma:

Du det där med ledig lät inte så dumt alls.

#7 - - Ullrika:

Det känns som det kommer bli en fantastisk jul för dig, så härligt med så mycket ledighet!!

ps. spännande med Fotografiska, är det Marilyn Manson? skojigt med guide också - även om det var dennes första dag :)

Upp