Kranbil den här gången...

Jag åkte tåg hem igår, det var en tågåkar dag. Väl på tåget på Centralen, tåg som var i tid, så informerades det om ersättningsbussar från Södertälje Syd.
 
En kranbil (eller vad det nu var) hade kört in i bron i Nyköping och därför behövde tågtrafiken ledas om. Tredje inkörningen i bron på sisådär fem veckor...
 
Ersättningsbussen körde fram när den den kom fram, sådana har inga tidtabeller. Jag hade ställt mig strategiskt rätt (man lär sig), men herrej-lar vilket flockbeteende som tar över människan i sådana tillfällen. Tryck, tryck, tryck! Jag matades fram som en melonkärna mellan två fingrar innan den snäpps iväg! Jag kom på bussen men rejält klämd kan man säga.
 
Och hemma var jag sisådär tre timmar efter att jag lämnat jobbet. Livet på en pinne det!
| |
#1 - - Znogge:

Ack ja! Ibland åker jag buss hem och min station ligger vid en gymnasieskola. Där lär man sig också ;-)

#2 - - Selma:

Huga så jobbigt. Peppar, peppar men än har det funkat här.

Upp