Sisådäringadådå!

 
 
Så var då helgerna avklarade, kylen tömd på överblivna rester och bara granen kvar att hiva när inspirationen slår till. Just när det gäller granen brukar inspirationen dröja eftersom vi har sådant mörker utomhus, ljus inomhus lättar som upp då.
 
Dotter är tillbakaforslad till Malmö och utan tvekan är Malmö en sydligare breddgrad än Sörmland. Och en trevlig stad. Hade man en massa pengar kunde man ju skaffa sig en övernattningslägenhet bland nyproduktionerna i hamnen.
 
Yngsta sonen börjar terminen med ännu en lovdag. Eller som det är; de börjar inte förrän på tisdag.
 
Och på tisdag kommer äldsta sonen hem på några veckor innan vårterminen utrikes tar vid.
 
Och själv är jag mig lik. Jag har investerat i en ny tub kräm för spruckna hälar. Tänker med belåtenhet på biofilmen Berättelsen om Pi. Och så funderar jag på när tusan jag slår Leontina i mobilspelet Ruzzel.
| |
#1 - - Znogge:

En fantastisk film som jag har svårt att släppa.

Hoppas att dottern trivs bra i Malmö!

#2 - - BP:

Du har då inte heller haft tråkig under långhelgen. Du menar att Ruzzel (???) har ersatt WF hos dig;-)

Svar: Inte ersätt, men utövar ett nytt stressmoment! Och utmaning...
annnne.blogg.se

#3 - - Suss:

Lugn bara lugn Anne, det dröjer inte länge. Jag var också den eviga förloraren när jag började. Titta på hur vi har det på Wordfeud, där vinner du nästan jämt!

Svar: Jaaa... men Wordfeud, där har jag ju gott om tid på mig, jag vill ju tänka snabbt som blixten! Och få pekfingret agera lika snabbt!
annnne.blogg.se

#4 - - Landkrabba:

Ruzzle är beroendeframkallande! Jag heter royann om du vill spela en match ;)

Svar: Okidoki! :)
Men jag är oduglig...
annnne.blogg.se

Upp