Highway 1

 
 
 
 
 
Över tre dagar, med två övernattningar, körde vi från Los Angeles till San Francisco. Jag hade förväntningar på denna rutt, men oavsett dessa förväntningar, blev jag mycket mer än positivt överraskad av den otroligt vackra naturen. Utan minsta tvekan skulle jag vilja åka denna tur igen och då ta än längre tid för att hinna stanna på alla vackra platser. Som i princip var var 50:e meter.
 
 
| |
#1 - - Freedomtravel:

Läckra bilder! USA har aldrig lockat mig så mycket, men just naturen verkar vacker! Skulle jag åka dit skulle det gärna vara en roadtrip!

Svar: Låt vara att jag har en partisk relation till USA, men jag tror ändå att vi/man många gånger "missar" mycket av det som faktiskt finns att se och uppleva. Mycket av det tenderar (inbillar jag mig) att fastna i politiska och våra förutfattade meningars nät. Nordamerika är enormt och som sagt, naturen är fantastisk, men det finns annat dessutom, om man bara ger det en chans. Satsa på en roadtrip på västkusten, avsluta den i Alaska (HELT fantastiskt!).
annnne.blogg.se

#2 - - Suss:

SÅÅÅÅÅ vackert! Har tyvärr aldrig varit där, vi kom aldrig längre norrut än till LA, när vi var i Californien. Barnen var små och bilutflykterna inte så roliga (tyckte de).

Svar: Numera har ju hyrbilar dvd-spelare både fram och bak om man skulle behöva det... Men åk för all del nu, utan barn! Och ta tid på er, det fins så mycket att se och uppleva.
annnne.blogg.se

#3 - - Inga M:

Dotter var lika lyrisk över sin resa där och de hade gott om tid tror jag. Ni lyckades ju med konststycket att antagligen möta varandra någonstans på vägen, av Facebook att döma! ;-).

Upp