Nytt år-igen!

 
Nytt år igen och vad kan man förvänta sig av detta tro? 
 
På hemmafronten kan jag väl börja hoppas att vi kommer loss litet när det gäller "ytrenovering". Vi funderar och planerar och till slut känns det så komplicerat att vi lägger det på hyllan för stunden. Och så kommer vi inte vidare. Mera beslut, mindre analys 2015.
 
På jobbet fortsätter det nog som hittills, men för egen del behöver jag skilja mer på jobb och fritid. Eftersom jag nu lämnar ett av styrelseuppdragen så går det kanske lättare.
 
Socialt så vill jag bjuda hem vänner och bekanta mer. Jag tycker väldigt mycket om att bjuda till fest och middag men kommer sällan till skott, tycker bara om att kraschlanda när jag väl är hemma. Men, en bjudning per säsong sa jag igår.
 
Hälsofronten kunde vara bättre. Eller frisk är jag, men livsstilen är sådan att rätt vad det är, så är jag inte frisk längre. Mer fysisk aktivitet, mindre vetemjöl och rött kött.
 
Barnen mår bra. Om ett år är äldsta sonen klar med sin läkarutbildning. Dottern börjar sitt första jobb om några veckor. Yngsta sonen följer slaviskt sitt självstudieschema och planerar att ha sin business på gång om ett år.
 
Sen är det allt möjligt annat som rör sig i tillvaron, men det är ju som det är.
| |
Upp