Claudia 1

Andrew från Nya Zeeland, vår kompis i Zürich, träffade sin blivande fru  Claudia där.  Claudia  var uppvuxen utanför Lausanne, med brittiska-tjeckiska föräldrar.  Hon utbildade sig på en exklusiv nannyskola i London, men  sitt intresse för barn hade hon från barnsben.

På väg till och från skolan hemma i Lausanne brukade Claudia göra sällskap med en  några år yngre grannpojke, och de kom mycket bra överens. Så vid ett tillfälle frågade grabben Claudia om hon skulle vilja sitta barnvakt åt honom en kväll när hans mamma skulle ut på middag. Föräldrarna var frånskilda och de hade inga släktingar i trakten. Självklart nappade Claudia på detta.

Claudia infann sig hemma hos grabben på utsatt tid. Mamman talade om hur dags hon skulle vara hemma igen, och hur dags sonen lämpligen skulle i säng. Kvällen gick väl som barnvaktskvällar brukar, men mamman kom inte hem på utlovad tid. Grabben sov. Och efter en stund gjorde Claudia det också i vardagsrumssoffan.

Så märkte hon i sömnen att någon stod och tittade på henne där hon sov i soffan. Hon satte sig upp och såg..

David Bowie!!!

Hon stirrade med öppen mun och fick inte fram ett ord, övertygad om att hon fortfarande sov. Men icke!

David Bowie log snällt och hälsade på henne, presenterade sig och intygade att han var pappa till grabben Claudia barnvaktat. Sedan körde han hem henne, småpratandes under resan.

Självklart var det inte en endaste kompis som trodde henne när hon berättade historien. Inte förrän hon tillsammans med en kompis såg David på en videouthyrning och han såg henne och sa:

-Hi Claudia! How are you?

Kompisen bara dooooog. Vem skulle inte ha gjort det?!?
| |
#1 - - JONNA - bättre än blondinbella:

sv; haha fyfan härlig historia :D

#2 - - tess:

Jo han har ju ont i skallen å går på piller men han får göra de han orkar å han e piggare helt klart... så de blev ju en lugn shopping dag de va inte så många timmar vi va ute å inte så mycket spring som de verkar.. tro mig för de fixar han inte...De blev ett par jeans på Vero moda... Kommer lägga ut bilder senare.. //Tess

#3 - - jayne:

Jag bor i Skåne, Malmö. Nu är jag i Sthlm....

Många, alla, säger att Skåne är platt..jag har sagt NEJ... Men efter denna turen i Stockholm så...inser jag... Skåne ÄR platt...

#4 - - Kotteby:

Om jag hade jetlag? Phuh... vaknade för några timmar sedan efter att ha sovit i 17 timmar i sträck. Det har jag nog aldrig gjort innan när jag tänker efter.



Hur smakade bullarna?

Vad de goda?

Drack Ni mjölk till?

Hur många gjorde Ni?

Frös Ni in några?

Tycker du mikrade bullar två veckor senare är goda?



Jag kan inte sluta tänka på kanelbullar....

#5 - - Kattis:

Jag vill också sitta barnvakt åt Bowies barn......

jag kände bara Palmebarnen ett tag.

Ha det härligt!

#6 - - Therese:

För mig är David Bowie en svart fläck i mitt musikaliska liv. Förutom att han gjort Life on Mars som jag hört för att Sebastian sjöng den i Idol för något år sedan:) Men sådana där stories är så coola- man tror att de bara är myter liksom... En kompis till mig var Au Pair i Frankrike och en dag skulle de få besök av Kronprinsessan Victoria (familjen var halvsvensk och rätt högt uppsatt...verkar det som:) varpå min kompis fick laga mat till Vickan. Snacka om att få prestationsångest! Allt kan ju gå fel:) Men det gick bra och Vickan var riktigt trevlig. Kul, för henne i allafall:) Själv får jag bara träffa kungabarnens säpo-killar. Och Kungens också:) Och de är trevliga. Nu spårar den här kommentaren ur...blir ju jättelångt:)



#7 - - Kotteby:

Alltså Life on Mars-David?

The David?



Get out of town....

Coolt!

#8 - - Anonym:

hahaha cooooolt

#9 - - Anna.:

RE: Yes de har hon, men hon har inte riktigt kommit igång ännu. Däremot fick hon en rejäl genomgång hur de fungerar så hon kommer kanske igång snart :)

#10 - - Anonym:

jaaa hon köpte faktiskt till mig oxå=) gull ungen. choklad.. 2 sek så va den slut.. i love it=)

#11 - - Kotteby:

Skulle du kunna fråga vilka sjömännen är exakt som slåss i låten (och varför slåss de?), och om kvinnan och varför mamman sade nej till allt. Ja, hur David tänkte kring låten och om låten är sann eller påhittad. Och varför i hela friden blandar han hux flux in John lennon i låten?



Det var nog allt om Life on Mars-låten.

#12 - - Therese:

Jaaa....det är klart....de har jag ju hört, hihi. Jag har till och med en skiva med honom som jag fick när jag skickade ett inlägg till en tidning när jag var 14 kom jag på nu:)

#13 - - liene:

svar: Fast man kan ju också använda fjortis inte på ett elak sätt också, jag tänkte inte på det när jag slrev. men det jag ville ta upp var just det att det används på ett elakt sätt.

#14 - - Kattis:

JJA, det var just den jag somnade till. Så jag går och lägger mig nu.

Suss gott!

#15 - - Jessica:

Svar: Hahah, juste.. jag visste väl att det var ngt jag glömde skriva.



Det är så att den maträtten åt vi i Thailand för första gången, därav namnet "thailandpasta" :D



haha, undrar om det är nån mer som tänkt "vadå thailand?"

#16 - - Peaches:

Glöm inte att kolla in vår blogg! Helkroppsgrejer, något för dig?

#17 - - Lovisa:

Har du sett 50 first dates? Lucy är en tjej i den filmen som inte har något korttidsminne.. :)

#18 - - matilda:

hahaha! coolt ;)

#19 - - Anna.:

Oja de ska jag hälsa! :)

#20 - - Yiyah:

Haha, det där var riktigt kul ;)

Upp