Jag har varit hos Dubbelörnen!




Hetta upp lite smör eller margarin i en liten kastrull.
Klipp ner laxen i mindre bitar och rör runt. Värm (bryn) tills laxen förlorat sin starka färg och blivit ljusrosa.
Salta och peppra försiktigt.
Häll på naturell crème fraiche.
Värm.
Droppa i några droppar citron.
(Detta gör hela rätten! Uteslut inte!)
Servera med färsk, kokt pasta och lite rucolasallad.

Dubbelörnen bjöd mig på en variant av denna rätt till lunch och min fredag var all!
Så ljuvligt gott!
Uppenbarligen har hon svårt att följa recept eftersom hon verkar hitt´på nå´när det gäller de flesta recept.

Det var mitt första besök till Karl Johansgården, men jag hoppas innerligt att det inte var den sista.
Gamla hus, helst på landet, är en passion.
Det blev husesyn i minsta vrå, köksdiskussioner, prat och skratt, precis vad jag behövde!
Sen kunde vi återigen konstatera att världen är liten, vi hittade ännu en anknytning till varandra...
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Låter ju underbart...härligt m mmm man kan vara lite trött på fredagen..men det går snart över du vet när man tänt ljusen då blir man så glad o nöjd..ha det bäst.

#2 - - jayne:

MMM.. jag är som jag med mat, men det ser gott ut. (äter det inte men kan tycka så ändå)

Ja du... stockholmia... lär jag komma till kanske inte till idolfinalen.. men.

Min syster bor i Södertälje och till våren kommer systerbarn nummer 2!!!! Så om inte innan så då...kommer jag!!!

Ja du.. bloiggvärlden kan vara liten... verkligen!!! trots att den egentligen är sååååå stor såååå

IDOL... ja... var tvungen att ge mig iväg och handla gott till ikväll... att mumsa på. Kram på dej

#3 - - Anonym:

Ja det är det. Oj, det låter utsökt. Ha en trevlig fredag.

#4 - - tess:

Ja håll utkik...//Tess

#5 - - Kattis:

Hon har haft slatter i alla år och så har hon ärvt mina lösa knäskålar. Hmm. Sen blev det inflammation under knät som tryckte knät åt sidan och tönjde ut ligamenten....och sen har det inte blivit bra.

Ha en skön kväll!

kRAm

#6 - - Kattis:

Ja, mer vila och slappande....

Vill ha och behöver.

Men inte då, antingen så håller man på med nåt eller så sitter man här....hmm.

Hihi

Ha det!

Kram

#7 - - Sofia:

Oj, det där lät otroligt gott! Måste prova någon kväll :)Jag tillhör nog också den skaran som inte klarar av att laga mat efter recept, brukar bli lite på en höft sådär!



Menar du den butiken med fisk och annat smått och gott? Den delen med möbler och annat heter "ute och inne" och det är ju i anslutning till den som fisken och charken finns. Jag tror bara att den kallas för "Sundbyholms kött och fisk, gårdsbutik".

#8 - - Rebecca:

Ja, det känns bra att jag kommer till dom bästa. Det gör mig lite tryggare. Ortopeden sa att han inte kunde göra det ingreppet som kanske behövs.

Dom på Sofiahemmet tar hand om idrottsmän. Och lilla jag ;)

Ont har jag, tar Citadon för att lindra lite. :)



Ha en trevlig kväll

Kram

#9 - - ina:

ha! japp, jag jobbar i helgen. inte så värst mkt imorgon men hela söndag är jag på jobbet, och ingen internet då, haha! och har nåt som liknar öroninflammation i ena örat fast jag hoppas att det inte är det. sitter med någon vätska i örat just nu som jag ska skölja ut strax. see you later:) men allting har varit kul i veckan annars. jag ser att även du njuter av livet som det är:) kram!

#10 - - Kattis:

JAg ska kolla på Doobidoo med rebecca, hon försöker klarade det bättre än jag. Hon lyckas nästan.

Nja, datorn blir det så mycket samtalsämnen på så man blir ganska snurrig i huvudet. Som att ha tre samtal samtidigt igång.

KRAM

#11 - - Robin:

Vi har likande design :)

#12 - - Dubbelörnen:

Hmmm.... fast du glömde det rivna citron- o limeskalet :)



Det var så roligt att ha dig här o vi ska absolut träffas snart igen!!



Stor varm kram

Upp