Sloppy Joes



Någon som i amerikanska High School-filmer uppfattat namnet Sloppy Joes?
Alla skolelevers lunchfavorit?
Denna kulinariska läckerhet serveras hos oss i kväll.
Här nedan får ni ta del av vårt favoritrecept!

Emily´s Famous Sloppy Joes

Ingredients:

  • 1 1/2 pounds ground beef
  • 1 onion, chopped
  • 1 red bell pepper, chopped
  • 1 (6 ounce) can tomato paste
  • 1 cup water
  • 3 cloves garlic, minced
  • 1 tablespoon chili powder
  • 1 teaspoon paprika
  • 1 teaspoon ground cumin
  • 1 teaspoon distilled white vinegar
  • 3 tablespoons brown sugar
  • 1 teaspoon dried oregano
  • 1/2 teaspoon salt
  • 1/2 teaspoon ground black pepper
  • 8 hamburger buns, split

DIRECTIONS

  1. In a large skillet over medium-high heat, saute the ground beef for 5 minutes. Add the onion and red bell pepper; saute for 5 more minutes, or until onion is tender. Drain the fat.
  2. Mix in tomato paste and water, stirring until paste is dissolved. Stir in garlic, chili powder, paprika, cumin, vinegar, brown sugar, oregano, salt and pepper. Continue to heat for 5 to 10 minutes, or until mixture is thick and stewy.
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Well..It´s nice..vi kör en variant här..med tunnbröd o chicken.. :D nä...jag skojar det blir en helt vanlig texmex kyckling med tunnbröd alltså.Gott det med.

#2 - - Daniel:

Sliskigt gött, idag slafsar vi!

#3 - - Tanten:

Det där låter slabbigt och gott.

#4 - - Anna:

Mmmm zinkhuset är jag glad i...snöflingan köpte jag igår den är från Pluto. Jag samlar lite på Plutos silver-things..

#5 - - Kattis:

Åh, det var en helt annan historia bakom detta köttet. Det såldes som högrev men jag, som köttmästare, var bombis på att de hade märkt det fel och trodde det var fransyska. Men icke var det inte, haha.

Så knasig var jag.

Men det blir gott ändå.

KRam

#6 - - Margaretha:

Mmmmm mumsigt !!!!!

Juldonationen är väldigt olika från år till år....

Kan vara att skänka en slant till något behjärtansvärt.... Prylar till en julmarknad som går till välgörenhet.... Köpa julkorten från BRIS eller UNICEF..... Ge en slant till nån som ser ut att behöva det....

På mitt jobb har vi ofta barn som patienter.... det kan vara så enkelt som att ge ett gosedjur till nån liten människa som ser "hanterad" ut.....Har genom åren burit dit många av ungarnas gosedjur som har glömts bort och dom får ett nytt hem hos någon annan som längtar efter lite uppmärksamhet....

Det viktigaste tycker jag är att man tänker lite extra på sina medmänniskor och gör vad man kan för att glädja och sprida lite julefrid....

Kram

Margaretha

#7 - - Tina:

okej.. så länge ska inte vi vänta. det blir nog att vi börjar prova så fort vi har bra jobb å så. vi längtar så himla mycket och båda har bra erfarenheter av barn och är bra med barn. syrran har 4 st som jag passat mycket. vi tycker även vi hunnit med det vi velat innan vi skaffar barn :)



#8 - - jannica:

Godkväll allt bra med dig ?

#9 - - SHOEBOX - Vinn NIVEA-kit!:

Så det är som köttfärs med hamburgerbröd? Lät inte helt fel :)



Jo, det ser ut som en ryssmössa, man jag tycker de är fina :)

#10 - - Anonym:

Hahah, det blir nog olika med olika program

#11 - - Anonym:

trevlig kväll på dig! :)

#12 - - Tina:

ja absolut, det är just det jag menar. Barn är det underbaraste som finns och är inte alls något hinder! allt vi vill göra vill och kan vi göra med barn :)



#13 - - andrea:

svar:

ja det är väldigt roligt :D

#14 - - Anonym:

sv. mja, jo :) haft ne bra helg?

#15 - - Tina S:

Ser riktigt mumsigt ut.!! DET ska prövas!! Tack för tipset..o fina kommentarer i bloggen! Kram Tina S

#16 - - Jenny:

hej! kul att du varit förbi på bloggen!

Vi har två samojed hanar :) De är så himla härligt att åka med dom.

Har dock aldrig hört talats om det racet, är inte så insatt i tävlingsvärlden än :P

Du borde absolut testa att åka, är hur roligt som helst, och kul att se hundarna i sitt "rätta jag"

#17 - - anneblle:

Låter mumsigt, ska provas.

#18 - - Dubbelörnen:

Kära mannens är klar o jag tror jag vet sonens... Åhlens ska jag definitivt besöka!



Imorgon ska jag till Slottsboden o Mc Donalds gillar jag inte...



Hope my comment does fit in ;) ASG

#19 - - Alina:

haha cute! :)

#20 - - perli:

Tja vem vet?



Bara något som slog mig in (säger man så?)

#21 - - Tina:

jag har haft jobb redan sen innan jag gick ut gymnasiet men är nu för första gången arbetslös p.g.a. vi flyttat till en annan ort för sambon ska plugga. jag söker som bara den och gjorde de redan innan vi flyttade hit men inge napp än. vad sysslar du med?

#22 - - Anonym:

Vad gott det där såg ut,tack för receptet, ska testa det i veckan. Behöver ny in-put vad gällande recept,och nu har jag ju tid att testa ;-)

#23 - - Alina:

joo han som är så söt! ;)

#24 - - Alina:

menar du filmen? :) Orlando Bloom avgudar jag typ, nej men han har jag alltid gillat och kommer alltid göra det hihi, plus att han både är med i sagan om ringen och pirates! :)

#25 - - Sweet life style:

åt de när jag var liten :D såg de i it takes two med Olsen tvillingarna (: älskar det!

Upp