En tvättäkta fashionistas höstlista

Jag har, i egenskap av tvättäkta fashionista antar jag då, blivit utmanad av Gun med den eminenta bloggen Horni, att redogöra för min höstmodelista.

So, brace yourselves, gott folk! Här ska ni få se på grejer från en som har totalkoll på alla trender, stilar och dagliga outfits (....NOT! rullarmedögonen)

Din stil i en mening:
En till business- och praktisk/bekvämförklädd Chic Punkare, som släpps ut i frihet vid mer eller mindre väl valda tillfällen.

Stilförebild:
Jag beundrar alltid den som lyckas framhäva sina fördelar och dölja sina nackdelar, och håller en färgstark, personlig stil.

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten?
Jag har ett gott span på så hotta märken som Masai, Olars Ulla och Gudrun Sjödén.

Vad inspireras du av?
Ett smycke, nya skor eller stövlar, färgkombinationer och kontrasterande stilar, material och struktur. Inga förutsägbara lösningar.

Vad tror du på inför hösten?
Stövlar av olika höjd och den etniska/bohemchica stilen.

Det bästa basplagget inför hösten?
Tunikan/klänningen.

Vilka skor tror du på inför hösten?
Stövlar i olika utföranden, lårhöga. ankelhöga, Doc Martens.

En ideal höstoutfit:
Tunika/klänning, leggings/byxor, stövlar (gärna stilbrytande till överdelen), silversmycken typ långa halsband och stela armband och en snygg kurirväska till det. Svart går alltid hem, men så kan man ju också hitt´på nå´om man är på det humöret.

Tre saker på önskelistan:
Festoutfit till septemberfest, regnkappa från Gudrun Sjödén, Mother Earth-halsband från Efva Attling.

Ditt senaste köp:
Två par svarta skinnstövlar i helt olika stilar som jag är överlycklig för.

Do´s and dont´s:
Do: gör som du vill, men ha gärna fungerande underkläder på dig.

Don´t: tänk på att kolla att inte klänning/tunika/kjol hänger 10 cm lägre fram än bak.
Tänk också på att strumpbyxematerialleggings inte är särskilt smickrande till ultrakorta kjolar, tunikor, klänningar. Speciellt inte om de har förstärkning upptill.

Nu utmanar jag:

Tanten och Marielle!
Allmänt | |
#1 - - Gun:

Hahaha! Bra gjort! Du verkar veta vad du pratar om. Det där med längden på tunikan har du alldeles rätt i. När vi flög till New York var det en äldre dam som hade den dåliga smaken att visa oss andra sin bakdel hela tiden, och hon hade bara trosor under!:D

#2 - - Gun:

Ps: Min blogg heter Hörni! (inte Horni, haha!):D

#3 - - Znogge:

Gillar din stilförebild! Precis så ska det vara. Jag jobbar på det :-)

Upp