Svarta sopsäckar kan användas till mycket



Ett antal svarta sopsäckar i plast har jag hanterat idag, inte till att skapa fashionabla kreationer av, utan fyllt med skräp, bråte, mög och skit. Mina garderober ska röjas, men innan jag kan ta itu med dem, kände jag att klädkammaren behövdes ses över.

Om det nu ändå hade räckt med att jag såg över den.

Sopsäckar i långa rader står nu uppställda vid ytterdörren i väntan på transport till återvinningsgårdens osorterade container. En lika lång rad IKEA-kassar med kläder i alla storlekar och variationer ska säljas eller UFF:as. Jag misstänker att det blir det senare, för jag har nog varken tid eller lust att iordningsställa alla plagg för försäljning. Sen ska, som sagt, mina garderober bearbetas.

Undrar om jag var hamster i mitt förra liv?
Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

Kanske hela jorden var full av hamster innan? SEN kom mänskligheten.. ;D

#2 - - Jessi:

Jag borde göra nåt åt mina garderober jag med...

#3 - - Inga M:

Du detta med samlarinstinkten är en mycket primitiv urkraft från vår historia som jägarbefolkning. Egentligen var det ju som vi sagt förut, kvinnornas samlande som gjorde att man överlevde långa perioder. Alltså har "ekorrkvinnor" varit bästa överlevare och därmed fört generna vidare och nu sabbar de här generna våra garderober.



Hos oss har vi just nu en ständig debatt huruvida vi har för få garderober eller för mycket kläder. För säkerhets skull så åtgärdar vi utifrån båda infallsvinklarna; slänger massor av kläder och införskaffar nya förvaringsutrymmen. Jag lånar bilden av hon med sopsäcken.

Upp