Diss!



Onödigt sent insåg vi att dottern inte hade några kontaktlinser att ta med sig till USA. Jag ringer en optiker och frågar om de hinner leverera i tid och får ja till svar. Dottern går dit för undersökning och får sig ett par provlinser. Jag förundrades över provlinserna, men tänkte att de vet väl vad de gör. Provlinserna visade sig vara obekväma (de var av en billigare sort visade det sig), så vid återbesöket konstaterades det att de skulle komma att behöva specialbeställa dotterns nya linser och att de inte skulle hinna före hon åkte. En veckas leveranstid och jag skulle få posta dem själv.

En vecka senare kommer en förpackning kontaktlinser hem till oss. Jag ringer optikern och förhör mig om var linserna till det andra ögat är. Till svar får jag, att jag har fått "deras" försändelse, leverantören har skickat dem fel. Jag ruttnar litet lätt i telefonen. Optikern kan inte lägga in beställningen för det andra ögat förrän jag kommit in med "deras" försändelse. Nåväl, de får linserna och följesedeln.

Igår ringer optikern hem och lämnar meddelande att jag ska kontakta dem. Jag har begärt att de ska ringa min mobil. Jag går in till optikern idag då jag är i krokarna. Linserna till det andra ögat har inte kommit, de är restnoterade till 23 juni.

Nu ruttnar jag totalt. Dottern kommer hem 29 juni. Jag fick beskedet när jag beställde tiden för henne att de skulle hinna leverera linserna innan dottern åkte. Hade de dessutom låtit bli att testa med någon billig linssort och informerat oss om vad som gällde, så hade vi planerat att dottern gått till en optiker i Chicago.

På min fråga hur vi som kund ska kompenseras för detta, fick jag inget svar.

Konstigt, va´?

Jag dissar verksamheter med taskig information som inte håller vad de lovar.
Allmänt | |
#1 - - Egoinas mamma:

Och sen blir det så struligt och jobbigt, man blir rent av stressad även om det inte gör att göra något!! Det är då man borde ha någon att boxa på!!

#2 - - tess:

Men fyyyy så dåligt. Var går ni???



Nej gud ja har inte egna bigaråer... de är köpta. Jag har körsbärsträd samt buske men de ger ju inte dessa sötare bär. Bigaråer i våra trakter e inte så vanligt. //Tess

#3 - - Jessi:

Man kan ju bli sur för mindre...

#4 - - anna:

jag håller med och lägger till Sony Vaios kundtjänst, samma typer dom med!

#5 - - katrin:

re: aga är magnus augustosson, aka han den där tränaren jag hade på lägret första året :p

#6 - - Margaretha:

Håller med om DISSEN !!!!!

Hur kan man behandla kunder...jag bara frågar....

Kram

Margaretha

#7 - - Afrodite:

Och jag håller med! Dålig stil! Och dålig kundservice! Totaldiss på det här!

Upp