Schweiz och minareter



Det schweiziska folket har sagt sitt om minareter. Det räcker med de man nu har. Fyra?

Undrar hur svenska folket skulle ställa sig om de fick frågan?
Allmänt | |
#1 - - Dubbelörnen:

Tänk om det var tvärtom?! Det är kanske då man inser det absurda... ;)



Förbjuda kyrktorn på kyrkor?

#2 - - Laila:

Den tanken har slagit mig också...

#3 - - Gun:

Jag hoppas verkligen att vi är bättre än så, annars börjar det bli dags att emigrera.

#4 - - Margaretha:

Hmmm... Jag ville inte tro på detta tidigare... Sushi var bara 9 veckor när vi hämtade henne...men allteftersom jag umgåtts med katter så kanske det är sant... Man skall nog vänta tills dom är tolv veckor....minst....

Kram på dig

Margaretha

#5 - - TT:

Man kanske skulle bygga en i Vellinge?



Finska filmer ja, den här var lite mer lättsam, handlade om en tjej som varit med om en bilolycka där hennes kille dog. Inte så lättsamt förstås, men så fick hon jobb på en teater som sufflös och utvecklades, trots sina minnen till en jättebra skådis, gjorde rollen som Julia mot en snygging till Romeo. Trodde inte det fanns snygga finska män?!

#6 - - Mia systeryster:

Ja det undrar jag med =D Ha en skön kväll!

#7 - - Margaretha:

Hehehe.....dotern hävdar att vår Lucfer är "efterbliven" och jag kan nog erkänna att jag håller med henne.... Han e så snäll att han spinner när man klipper klorna...

Spelar ingen roll ...dom e goa ändå....

Kram

Margaretha

#8 - - Stattinskan:

Bygg dem i Vellinge eller i Sjöbo här i Skåne ;-D Kramar

#9 - - Em:

Så länge de inte använder de så gärna för mig. Vilka bra markeringspunkter när man till ex går i stan? Går aldrig vilse då ju! (Jag fattar inte varför det spelar någon roll, tragiskt!)

#10 - - Beate:

Vad förväntar man sig från ett land som endast med minsta möjliga marginal gav kvinnorna rösträtt för några år sedan - i en kanton alltså.

#11 - - Herta:

Pratar fn om religionsfriheten på fb.

#12 - - ullisar:

usch. jag vill faktiskt inte veta...

#13 - - Inga M:

Vi vill ju gärna slå oss för bröstet och agera något slags världssamvete. Men jag tror att många svenskar också skulle säga nej till minareter om de blev tillfrågade. Egentligen är vi nog inte så himla bra. Fast jag har inget emot minareter om det inte är så att de väsnas i tid och otid för då får de finnas med ljuddämpare eller ute i skogen.

Upp