Ingen polsk riksdag

 

Med resultatet 400 röster för och en röst emot har det polska underhuset sejmen klubbat igenom kemisk kastrering av pedofiler och förövare av incest. Innan lagen träder i kraft behöver överhuset senaten godkänna och presidenten signera sin kråka.

 

Vad tänker vi om detta?

Allmänt | |
#1 - - Beate:

Ja det stöder jag för fullt. Men 400 mot en är väl nästan en "mob".

#2 - - Gun:

Det är fruktansvärda brott som begåtts, men ändå svårt att avgöra om det är rätt, men jag tror nog det. Om det hjälper.

#3 - - Egoinas mamma:

Gun har rätt! Gun har alltid rätt! :D

#4 - - Britt:

Kastrering gör ju inte att pedofilerna slutar förgripa sig på barnen. De gör det bara inte med sin petter-nicklas utan med händer och andra instrument. Och kvinnliga pedofiler...hur gör man med dem i Polen? Ska man få dem att sluta krävs lobotomering och då kan man lika gärna avliva. Så om du frågar mig så tycker jag inte kastrering är en lösning på problemet. Jag är inte så mordisk heller så jag tycker man ska lobotomera eller avliva. Jag hoppas man kan låsa in dem om det inte går att vårda dem friska.

#5 - - Britt:

Länkar till dig och svarar även på min blogg i denna viktiga fråga.

#6 - - Anna:

Lobotomering låter som ett bättre förslag...

Stannar förbi och önskar dej en trevlig helg.

#7 - - Znogge:

Jag tycker att barnens säkerhet ska komma i första rummet.

#8 - - Inga M:

Det handlar ju inte om någon chop-chop- kastrering, dvs man skär ju inte av grejerna! Beslutet innebär att man tvingar pedofilerna att medicinera ner sin sexdrift för det är den som slår utlöser beteendet.



Det måste ju vara bättre att tvångskastrera människor än att hålla dem inlåsta en hel livstid. För detta verkar ju vara svårbotat. Eller också kanske man ska låta dem välja efter avtjänat straff; inlåst på livstid eller kastrering?



Jag är absolut för kastreringen! Heder åt Polen som gör något åt eländet och tar barnens säkerhet på allvar.

#9 - - Stattinskan:

Kastrering döljer ju bara problemet ... vore det inte bättre att försöka bota dessa personer, för jag anser att det kan jämnställas med en sjukdom ... Kram

Upp