Saken i egna händer



Dottern tyckte jag var töntig som köpte tulpaner till mig själv igår.

-Snittblommor är ju sånt som man ger bort, sa hon. Inte sånt man köper till sig själv.

Just precis. Men om ingen ger mig tulipaner, så köper jag till slut tulipaner till mig själv.

Och med tanke på snöfallet utanför är det skönt att ha tecken på att det finns hopp om våren.

Så småningom.
Allmänt | |
#1 - - TT:

Ja, medan snön vräker ner och stormen ylar så tänker jag på våren! ;)

#2 - - Petra:

Underbar bild. Jag köper alltid snittblommor till mig själv,ungefär en gång i veckan.

Sv: mannen och Elsa är i Österike och åker skidor. Kommer hem imorgon.

#3 - - Gun:

Det gör du rätt i! Det borde jag också göra. Enda chansen att få njuta av blommor ju..:(

#4 - - Znogge:

Om jag skulle vänta på att någon skulle ge mig blommor så hinner det nog bli såväl vår som sommar. Nej, jag tar också saken i egna händer!

#5 - - Ulrika:

Jag tycker nog att det är såna tönterier som man kan tillåta sig! Tänker också köpa mej en bunt i dag, dom får en att tänka på våren!!

#6 - - hugan:

Klokt gjort!

Ska man vänta på blommor får man vänta-förgäves.

är mitt ordspråk.

#7 - - Mia:

Oja, jag köper blommor titt som tätt till mig själv. Jag har ingen som köper tillräckligt ofta... ;-)

#8 - - Mamma J:

Hahaha, vad skönt att höra att det är fler som gör som jag.



Jag har t o m betalat en "prenumeration" som gör att jag får en knippe varannan vecka en period framöver.



Vad gör man inte?

#9 - - Beate:

Helt rätt: var snäll mot dig själv, en klapp på (den egna) axeln och en blombukett som belöning. YESSSS:-)

#10 - - Britt:

Just tulpaner är väl såna blommor man köper till sig själv. Stora buketter för hundratalskronor köper jag inte åt mig själv...det skulle kännas fånigt!

#11 - - Selma:

Borde hon inte sagt det till sig själv, sina bröder eller sin far?

Upp