-Vem är du?


-Vem är du?
Jag är Döden.

Sjunde inseglet


Med raska steg och djupt försjunken i sina egna tankar älgar Anne förbi lagård, såg, strutsfarm, bilskrot. När hon passerar det fallfärdiga växthuset och en vildvuxen buske hör hon en gravallvarlig stämma säga:

-Det är till att vara morgonpigg.

-He.

-He.

-He.

I busken (nåja, strax bredvid) står en skallig, äldre herre, endast iklädd en röd- och svartrandig frottémorgonrock och svarta trädskor. I höger hand håller han en spade.

I stället för att livet passerar revy framför Annes ögon, utspelar sig dialogen från Sjunde inseglet:

Block: Vem är du?

Döden: Jag är Döden.

Block: Kommer du för att hämta mig?

Döden: Jag har redan länge gått vid din sida.

Nåväl.

Anne svarar med ett:

-Det gäller att passa på när piggheten sätter in.

Så pinnar hon på.

Fort.
Allmänt | |
#1 - - pelle:

Kan det ha varit en psykopat, menar du? Tur att du kom undan med livet i behåll.

#2 - - Daniel:

Ja psycho i farten



Få upp energin och en dunk kaffe på!!!

#3 - - ansepanse:

hahaha - jo så är det nog

SV: det är något slags larver som träden blir överfulla av

kramar

#4 - - Skatan:

Inte var det Döden inte ... Bara en som är lite närmre den ... och ville prata lite.



Tror Skatan.



Kramar!

#5 - - Selma:

Det är en film jag har starka minnen av. Jag kan inte varit speciellt gammal när den gick.

#6 - - Znogge:

Tur du kom undan med livet i behåll! Jag kan se scenen framför mig bara genom att läsa ditt inlägg. För några år sedan besökte vi Hov Hallar, platsen där Max von Sydow spelade schack mot döden...

#7 - - Ulrika:

Hahaha!! Se till att du vaknar ordentligt innan du ger dig ut och ränner på morgnarna! :D

#8 - - Bara Jag:

Då var ni två morgonpigga som var ute samtidigt - bara i olika ärenden :-) Varför spade tro????

#9 - - Märta:

Klart smartare drag att pinna på istället för att börja trixa med några schackpjäser!

#10 - - Mia systeryster:

Hahaha, Det är bäst att vara vaken om man ska ut och "springa" för tidigt på mornarna;)

#11 - - Herta:

Men är det en guuube som skall gräva ner sin gamla avhållna men nu döda katt? Så sorgesamt. Frid vare över den rare omtänksamme kattens minne.

#12 - - Herta:

Förresten vad mycket karlar Du omgärdar Dig med.

#13 - - Linda - Rosa chica:

Hej :) skulle du vilja hjälpa mig att välja skal till min ipod touch? Kolla i min blogg vilka skal jag ska välja mellan :D

jättetacksam om du hjälper mig :D

Kram linda

#14 - - Annie:

Hoppas du får en trevlig tisdags-kväll :) :)

#15 - - Juliaaa:

Cool blogg, kolla min? ;)

Upp