Litet trött blir jag allt



Kvinna på tåget (talar i mobil): Får vi inskolning då? Får vi det? För om vi får det kan vi jobbat på huset samtidigt blablabla...

Man på väg mot sjukhuset (talar i mobil): HÖHÖHÖÖÖÖ! JAMEN VETTU, JUST DEN HELGEN ÅKER JU MARIE MED HANNA TILL LONDON OCH BLABLABLA....

Man i snickarbyxor snurrar runt vid Flempans centrum (talar i mobil): MISSÄ SE LAATIKKO ON MINNE VEROILMOITUS LAITETAAN SÄÄÄÄÄÄRHOLMENISSA BLABLABLA....

Kvinna i hissen (talar i mobil): Just då ska jag på möte med klient X så då kan jag inte blablabla...


Jag förstår inte varför man gör så här. Jag förstår inte varför man inte vill behålla sina telefonsamtal för sig själv. Många gör det självklart, andra kanske hör illa eller har dålig förbindelse, men jag förstår inte detta högljudda snack som alla kan ta del av.

Jag behöver ju inte ens låtsas att jag lyssnar på annat!

Tjuvlyssnandet blir ju ingen sport!
Anne tjuvlyssnar | |
#1 - - Afrodite:

Håller med! Det är inte kul längre! =)

#2 - - Gun:

Hahaha, ja, det är tråkigt när man inte ens behöver anstränga sig.

Men det ÄR irriterande! Jag hörde någon som sa att man gör så för att visa andra att man inte bryr sig ett skit om dem, "du är obetydlig för mig, därför skiter jag i att du hör vad jag säger", typ.

#3 - - Renee:

Jag tycker det är pinsamt när någon ringer mig om jag är ute, jag pratar oftast så tyst att jag får säga samma sak flera gånger i stället.

#4 - - Myaraq:

Hahahha utmaning ska de va!

#5 - - Eva:

Jag håller med dig fullständigt!

Jag har slutat att tycka det är pinsamt att jag hör samtalen för det är ju omöjligt att undvika!

Själv avskyr jag att prata i telefon när andra lyssnar.

#6 - - Selma:

Sport ska det vara annars kan det vara.

#7 - - En modells & statist liv:

Jätte gullig blogg! Denna blogg ska jag besöka oftare! Hoppas där med att vi kan lägga till varandra på bloglovin :) <3



Du skulle vara jätte söt om du kunde rösta 5:a på min blogg på denna länk: http://bloggbetyg.se/en-modells-liv/



Om du vill :)



<3

#8 - - Beate:

Säger bara: "vad var det jag sa och säger". Hatar mobiler och att utsättas jämt och ständigt för i princip allas privata och jobb-orienterade samtal tycker jag är människoplågeri och står mig rakt upp i halsen.



PS. Nu fick du igång mig på riktigt;-) DS

#9 - - ansepanse:

fast det kan vara roligt också - att lyssna menar jag

#10 - - Maggan:

Till mina ungars förtret ligger min mobil nästan alltid hemma ... jag går inte ut för att prata i luren, sånt gör jag hemma och ännu har jag inte bestämt mig för att ändra mig.

Avskyr att ta del av andras babbel när man sitter på bussen eller tunnelbanan. Fattar inte heller hur de vill sitta och gapa så där?

#11 - - Ama de casa:

Mycket irriterande! Tjuvlyssnandets fina tider är förbi.

Kanske likaså bra egentligen, hörseln avtar ju med åren.

#12 - - Herta:

Håller med Dej om dessa samtal. ganska ointressanta. Imorgon skall jag ta tåget till ?Stockholm på årsmöte och ett par föreläsningar. Undar om jag får lyssna till något spännnde då?



Förresten fika på Birgers på lördag om Du ändå skall in till stan?

Upp