Livet går vidare

Boken har inte med något att göra annat än att den ligger och dräller här


Ledig fredag och jag har ledig-fredags-sysslor framför mig; städning. Dotter menade att om jag kände för att städa så gick det bra. Det blir visst finfrämmat i kväll...

Innan jag somnade igår kväll hörde jag Dotter skratta högt för sig själv åt något på nätet och det kändes gott. Jag kom på mig själv i morse med att spana ut över ängen för att se vid vilket sorkhål Skrutten vaktade, men så kom jag på att han numera vaktar på andra sorkhål. Maken och jag körde över en tårta till smådjurskliniken nu på morgonen. Visst är det "bara" sitt jobb de gör, men de gör sitt jobb bra och då kan man gott låta dem veta att man ser det. Hoppas de inte är på en Beach2011-diet alla bara...

Nu: högröjning, dammsugning och lättare golvmoppning!
Skruttens historia | |
#1 - - marie:

Låter som en bra dag trots allt! Vad snällt med tårtan, håller med, man ska låta dem veta både när det är ros eller ris! Själv packar jag för 10 dagar landet!

Skön helg och Grattis till nya jobbet!

#2 - - Beate:

Tycker det var en fin gest av er att ge en tårta till personalen på djursjukhuset. Hade nog gjort likadant!

Lycka till med fredagssysslorna nu, vädret är ju perfekt!!!

#3 - - Myaraq - den där lilla svenskimån:

Vad fint av er att ge tårta till dem.



Och skrutten har nog fler sorkar än skrutten mäktar med. :)

#4 - - hugan:

Fint att ge en tårta! Det uppskattas säkerligen trots att de "bara gör sitt jobb"

Ja fy vad jobbigt att komma på sig med att stå o spana efter skrutten...men han har det så mycket bättre i skruttkhimlen ;)

Ta nu tag i din "lediga" fredag, ha sen en skön afton!!

#5 - - Selma:

Det finns allt för många som bara gör sitt jobb och som inte gör det bra. Klart de ska veta att de är bra både på jobb och i bemötande. Att avliva ett djur är så svårt även när man vet att det är det enda rätta.

#6 - - Annieverse:

Har nu läst ikapp lite. Och beklagar verkligen sorgen. Skrutten verkar ha varit en one-of-a-kind kisse.

#7 - - Herta:

Tårtor går ju alltid hem. Även om man inte äter dessa så kankse man måste om man får dem som gåva.



Intressant med finfrämmande. När man får besked om hur man skall uppföra sig eller om hur hemmet inkl man själv ser ut har jag blivit fundersam

#8 - - Mia systeryster:

Usch jag får tårar i ögonen när jag läser det här. Det är SÅ jobbigt och blir så tomt när ens djur(som är familjemedlem)dör. En bamsekram till er!

Sv: Vi slapp att springa, men det är mycket go i Alice trots att hon är mops, hon orkar mer än vad folk tror. OM det inte är för varmt vill säga. Mopsar är extremt värmekänsliga och ska inte gå långt i värme=D

Upp