Spray eller Comfort?

Jag har en ny klänning som jag ska ha på ett fint kalas i veckan. Bara det att den klistrar sig så förbenat mot benen!
 
Jag har hört att hårspray kan "avstatifiera", jag har fått förslag på sköljmedel utspätt med vatten i sprayflaska.
 
-Någon som har det ultimata förslaget?
| |
#1 - - Herta:

Men snälla, vi som vuxit upp på 70-talet vet väl vilka kvaliteer vi skall köpa:) Raka benen så inget fastnar under liksom. Sen vet jag inte.

Svar: Det är inte håriga ben det hänger på utan statiskt material! :)
annnne.blogg.se

#2 - - TT:

Finns det inte underkjolar som motverkar sånt?
Jag har ju mestadels gått i jeans hela mitt liv så jag är inte så haj... men jag måste nog lära mej nu när otrivselvikten mer och mer förespråkar tights och tunika...

Svar: Jo, det lär har viss effekt men detta plagg är så extremt statiskt att jag tänker att det behöver en extrados av något. :)
annnne.blogg.se

#3 - - Marie:

Blanka/glansiga?? strumpbyxor brukar hjälpa. Hej igen, länge sen sist!

#4 - - Herta:

Men vad jobbigt. Köp något bättre plagg.

#5 - - Znogge:

Man ska visst ställa sig mot ett element har jag hört. Vattenburet... Men om det hjälper vet jag inte?

#6 - - Anonym:

Gnugga katten mot klänningen så står den förmodligen upp över huvudet istället, det kanske är en förbättring? Eller tvätta den med mycket sköljmedel.

Svar: Hahahaaa!!! Bra förslag!
annnne.blogg.se

#7 - - Selma:

Köp en annan klänning!

#8 - - Suss:

Ingen aning, men spray kanske funkade? Det är i alla fall för sent att spåna på goda råd för det tillfället nu när jag läser ikapp!

Svar: Underklänning räckte! :)
annnne.blogg.se

Upp