Leif GW:s lapp

En bonde från vår förra by har suttit anhållen för misstanke om försök till grovt bedrägeri. Han är släppt men fortsatt misstänkt.
 
Ja, det är alltså frågan om den största boskapsstölden i Sveriges historia som nu ser ut att inte alls ha varit någon boskapsstöld utan att bonden själv har haft ett finger (eller hela näven) med i spelet. Leif GW skrev ju en lapp i "Veckans brott"-programmet för ett par veckor sedan, en hemlig lapp, där det lär stå Whodunnit.
 
Men om det nu är bonden själv (dessutom; bonde och bonde, vi pratar om en ganska elegant sådan med en fru som gick i högklackat på samhällets lilla sandstrand när sonen deltog i sommarsimskolan);
 
-VAR har då han gjort av 69 djur!?!
| |
#1 - - Herta:

Ja många undrar...

#2 - - Selma:

Svartslaktat?

Svar: 69 djur?
annnne.blogg.se

#3 - - Britt:

Jag tror som Selma.

#4 - - Inga M:

Han tycks ju ha haft möjlighet att slakta själv i lite större skala än till hushållet, kött är hittat i stora containrar

Svar: Men var det så mycket som efter 69 djur tro?
Få se om Leif GW läser upp sin lapp i kväll!
annnne.blogg.se

#5 - - Inga M:

Du får också skriva en liten lapp och försegla! Du bor ju där och vet säkert mer än vi andra. Skulle gissa att Leif GW fått info från närboende.

#6 - - Suss:

Idag fick jag svaret, om jag tolkade nyheterna rätt. De låg i stora frysrum och en del var visst ruttna.... Vad skulle han med dem till? Istället för hästkött?? Äh, jag hörde inte hela inslaget, på min väg till stan får jag in Södermanland ibland och det var då jag hörde om det.

Svar: Jag hörde också något om att polisen "gjort vissa fynd" och att det funnits kött i containrar, men jag har inte hunnit läsa lokaltidningen alls på hela veckan, så jag har nog missat en del detaljinfo.
annnne.blogg.se

#7 - - Marie:

Detta är helt skumt, berätta gärna om du får veta ngt. Hoppas du har det bra, länge sen vi hördes!
Kram Marie

Svar: Vi får se vad SN rapporterar fortsättningsvis. :)
Vårfika framöver? :)
annnne.blogg.se

Upp