Jag blir smickrad!

 
Vi gjorde vårt årliga tandläkarbesök idag, hela familjen minus Dotter.
 
Han var nöjd med munnen min, Tandläkar-Lasse. Rent, snygga tänder, bra bett... Bara gamla amalgamfyllningar som kommer att ha gjort sitt vad det lider, men idagsläget sitter de stilla i tanden.
 
Ja!
 
Att en tandläkare säger att man är vacker i munnen, bättre beröm kan man väl knappast få!?!
 
Dessutom har han nya tandsköterskor, sådana som inte dissar tandblekning. Lasses svar till mig på frågan har i alla år varit" Äh! Du är ju gift!". Tandsköteskorna sa för all del att jag har så litet gult i mina tänder att jag inte skulle se så stor skillnad, men litet uppfräschat skulle det för all del bli. Hur som, jag köpte inga engångsblekningsskenor, men kanske vad det lider.
 
Kvällen i kväll är en fredagskväll; pizza (tyvärr..) och rödtjut i glaset (long time, no see).
| |
#1 - - BP:

Grattis till berömmet! Tog du bilden till inlägget hos din tandis? Den är kanoooon! Vill ha begär uppstår!
Enjoy you rödtjut!

#2 - - Znogge:

Grattis till beröm över tjusig mun!

Pizza ska man väl aldrig säga tyvärr om ;-)

#3 - - Laila:

Gott med ett glas vin. Själv tog jag två muggar glögg.

Skönt när tandläkaren ger beröm! :-)

#4 - - Ullrika:

Jag gillar när folk inte är onödigt konservativa inom sitt gebit. Jag menar, det är ju inte väteperoxid (eller vad det heter) som används i munnen (väl?!) så... klart du ska bleka om du vill!

Svar: Jag undrar om det inte är just det, i svag koncentration. Ja, alltså i Crest blekningsremsor jag tidigare använt. Problemen med dem jmf med produkten de säljer genom tandläkaren är att de drar ut vattnet ur tanden, den ser vitare ut och sedan när tanden är rehydrerad så mörknar den igen.
annnne.blogg.se

#5 - - Suss:

Det inlägget kom som en smocka, men grattis till berömmet, sånt känns skönt.
Jag har ALDRIG hål i tänderna numera, men igår kväll åt jag en riskaka - VARNING!!! Då lossnade en gammal fyllning, som sattes dit som provisorium för säkert 20 år sedan och som stått pall för det mesta. En riskaka, vad ska man säga? Imorgon ringer jag "Doktor Dentista".

Upp